بهتاش فریبا درباره وضعیت استقلال، حضورش در تمرین این تیم و ... صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

*  چرا تصمیم گرفتید روز گذشته به تمرین استقلال بروید؟

قرار بود به خاطر وضعیت پایم به مطب دکتر امین نوروزی بروم، اما او گفت در تمرین استقلال حضور دارد و به همین دلیل تصمیم گرفتم هم به تمرین استقلال بروم و هم دکتر پایم را ببیند. بهتر است بگویم در تمرین دیروز استقلال ویزیت شدم. تنهایی جایی هم که پول ویزیت دکتر نمی‌دهی، تمرین استقلال است!

*  شرایط استقلال را چطور دیدید؟

همه چیز خوب دیده می‌شد و تیم سرحال بود. سیروس دین‌محمدی و محمد نوازی با عناصر دفاعی تمرین می‌کردند و مجید صالح با عناصر تهاجمی. پرویز مظلومی هم نظارت می‌کرد و دستورات را می‌داد.

*  چندی پیش به دلیل اظهاراتی که در خصوص اختلاف پرویز مظلومی و مجید صالح انجام دادید، صالح با شما تماس گرفته و گلایه کرده بود. این دلخوری روز گذشته به پایان رسید؟

دلخوری در کار نبود. صالح سال 74، 75 شاگردم در تیم سایپا بود و با هم در تماس هستیم. من اگر صحبتی انجام می‌دهم به این دلیل است که پیشکسوت استقلال هستم. با پرویز مظلومی هم چنین ارتباطی دارم و بارها اتفاق افتاده که با هم در مورد استقلال صحبت کرده‌ایم.

*  این روزها همه پیشکسوتان اضافه وزن پیدا کرده‌اند. فکر نمی‌کنید شما و پرویز مظلومی هم خیلی اضافه وزن ندارید؟

من و پرویز روی هم 200 کیلو هستیم! متأسفانه زانویم مشکل دارد و نمی‌توانم بدوم، به همین دلیل کمی چاق شده‌ام. بدن ما عادت به شلاق تمرینات دارد و اگر تمرین نکنیم به این وضعیت گرفتار می‌شویم. عکس‌هایی که از ما منتشر می‌شود، بیشتر اضافه وزن‌مان را نشان می‌دهد. جالب است مظلومی از من چاق‌تر است، اما به من می‌گوید چاق!

*  به آرش برهانی هم گفتید که اضافه وزن دارد؟

این مسئله شوخی بین من و برهانی بود. چند سال پیش به برهانی گفته بودم شکم داری و باید وزنت را کم کنی. روز گذشته هم به من گفت که باز هم شکم دارم؟ من هم گفتم دیگر شکم نداری. خدا وکیلی برهانی خیلی لاغر کرده است و وضعیت بدنی خوبی دارد.

* بگذریم، برخی افراد اعتقاد دارند که پرسپولیس زیباتر از استقلال بازی می‌کند. آیا شما موافق این نظر هستید؟

بله موافقم. به این دلیل که در بحث فنی باید هافبک‌های تهاجمی دو تیم را مقایسه کنیم. زیبایی فوتبال به خط هافبکی است که می‌تواند حمل توپ داشته باشد و پاس‌های خوبی به مهاجمان برساند. در استقلال روزبه چشمی هافبک دفاعی است و محکم‌ بازی می‌کند اما در سوی مقابل، کمال کامیابی‌نیا بازی می‌کند که زمانی در تیم جوانان در خط حمله بازی کرده و آقای گل شده است. بنابراین عناصر تهاجمی پرسپولیس بهتر از استقلال هستند. استقلال نیاز به پلی‌میکر دارد که بارها پرویز مظلومی به آن اشاره کرده بود. در حال حاضر عادل شیحی جذب استقلال شده که باید دید عملکرد او چگونه خواهد بود.

در پرسپولیس محسن مسلمان پاس‌های «تو در» به بازیکنان این تیم می‌دهد که در استقلال شاهد این پاس‌ها نیستیم. فرشاد احمدزاده به قول ما فوتبالی‌ها «خوشگل» بازی می‌کند و در کنار علی علیپور جوان نفوذ‌‌های خوبی دارند. در استقلال سجاد شهباززاده حضور دارد که کسی نیست به او پاس بدهد. با این وجود، باید جایگاه دو تیم را در نظر گرفت که استقلال با همه این مشکلات در صدر جدول قرار گرفته و به سمت قهرمانی حرکت می‌کند.