عباسی:نگذاریم کفاشیان به ویترین برود

سعید عباسی درباره ثبت نامش برای انتخابات اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: واقعیت این است که انعکاس مسائل باشگاه ها به فدراسیون فوتبال و تلاش برای رفع آنها، یکی از مسائلی است که جای خالی اش احساس می شود. احساسم این است که نگاه ریز به مسائل کلان باشگاه ها، درست نیست و باید این نگاه تغییر کند. در بحث تیم های پایه نیز مشکلاتی وجود دارد و از همه مهمتر مسائل اقتصادی است. من تمام این موارد را مهم می دانم و دلیل حضورم در انتخابات هیات رییسه فدراسیون فوتبال، توجه به این مسائل است. انشاءالله افرادی که توانمندتر هستند در راس کار قرار بگیرند و در نهایت مشکل باشگاه ها نیز رفع شود. 

از کفاشیان استفاده کنیم

وی درباره عدم حضور علی کفاشیان در انتخابات عنوان کرد: کفاشیان به لحاظ اینکه 8 سال زمام امور فدراسیون را برعهده داشته، تجربه گرانبهایی دارد. درباره اینکه او در انتخابات شرکت نکرد، نظری ندارم چون نمی دانم چرا چنین تصمیمی گرفته است. مساله ای که وجود دارد، این است که متاسفانه وقتی گروهی در فوتبال جای خود را به گروه دیگر می دهند، افراد قبلی که دارای تجربه زیادی هستند، داخل ویترین ها می روند و این خوب نیست. کفاشیان باشد یا نباشد، باید به صورت غیرمستقیم از او استفاده کنیم. شاید برخی افراد به لحاظ سنی نمی توانند در انتخابات شرکت کنند اما باید بتوانند به افراد جوان تر مشاوره بدهند.

مدیرعامل تراکتورسازی درباره احتمال ائتلاف با شهرام دبیری در انتخابات هیات رییسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: من و شهرام دبیری با هم دوست هستیم و همفکری خوبی داریم. همیشه در هر جایی همفکری نتیجه می دهد. ما باید پیشکسوتان را ارج نهیم و از آنها استفاده کنیم. من و دبیری نیز برای شرکت در انتخابات هیات رییسه قطعا بایکدیگر همفکری خواهیم کرد. نظرم این است که با تعامل همیشه کارها بهتر جلو می رود.

دشمنان ما فقط ایکس و ایگرگ نیستند

عباسی درباره دیدار تیمش با پاختاکور ازبکستان در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا بیان داشت: ازبک ها کلا تیم های مرموزی هستند. تیم هایی فیزیکی که همواره مشکل ساز شده اند. با این وجود امیر قلعه نویی روی تیم پاختاکور آنالیز کرده و با مطالعه لازم به مصاف این تیم می رویم. بی تردید او راهکارهایی را اندیشیده که بتوانیم در ازبکستان به نتیجه لازم برسیم.

وی درباره صحبت های امیر قلعه نویی مبنی براینکه «آقای ایکس کسی است نگذاشت تراکتورسازی به ترکیه برود» و «از دفتر وزیر گفتند به تیم قلعه نویی پول ندهید»، گفت: من چیزی در این باره نشنیدم اما ارتباط ما با قلعه نویی بسیار نزدیک است. با توجه به اینکه خانواده مان در تبریز حضور ندارند، تمام ساعات حضورمان در این شهر به مسائل کاری و مراوده با یکدیگر می گذرد. درباره مسائل ریز با هم تعامل می کنیم و انشاءالله بتوانیم همه چیز را جلو ببریم. اگر ما بخواهیم درباره دشمنان حرف بزنیم، باید بگوییم به تعداد تمام حروف انگلیسی، دشمن داریم، نه فقط X و Y! درباره حرف قلعه نویی مبنی بر اینکه از دفتر وزیر تماسی برقرار شده، من بی اطلاع هستم.

اخباری هم جایگزین داشت، دعوت نمی شد

مدیرعامل تراکتورسازی با اشاره به مشکلات مالی تیمش اظهار کرد: تمام تیم های ایران مشکلات مالی دارند و فقط تراکتورسازی نیست که با مشکلات اینچنینی دست و پنجه نرم می کند. ما در صدد پیشرفت کار هستیم. از بازیکنان می خواهیم صبوری کنند، نفرات ما همه باغیرت هستند و واقعا در بحث بازی های آسیایی هم با همین غیرت ایرانی کارمان را جلو می بریم، وگرنه از همه بابت نسبت به رقبا عقب هستیم.

عباسی درباره اینکه به غیر از اخباری که در لیست انتظار است، هیچ بازیکنی از تراکتورسازی به تیم ملی دعوت نشده است، تاکید کرد: این تصمیم کادرفنی تیم ملی بوده است اما به نظر من اگر اخباری هم نفر جایگزین داشت، دعوت نمی شد! ما در بحث سربازان ملی پوش نیز رایزنی هایی را انجام داده ایم تا انشاءالله بتوانیم رضایت مسئولان عزیز را برای حضور این بچه ها در تیم ملی دریافت کنیم.