انصراف علی کفاشیان از شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال در روز آخر نام نویسی کاندیداها شوک بزرگی به فوتبال در آخرین روزهای سال 94 وارد کرد. موضوعی که گفته می‌شود بعد از جلسه رئیس فدراسیون فوتبال با بعضی از نهادهای نظارتی اتفاق افتاد. علی کفاشیان بعد از این تصمیم اعلام کرد که به خاطر فوتبال در انتخابات ثبت‌نام نکرده است اما روز گذشته در اظهارنظری عجیب از بازگشت به انتخابات در صورت تصویب اساسنامه خبر داد.

 

علی حسنی‌خو درباره اینکه گفته می‌شود کفاشیان به خاطر فشارهای وزارت ورزش از شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال انصراف داده است به "ورزش سه" گفت: تا جایی که من می‌دانم ایشان خودشان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در انتخابات شرکت نکنند و فشاری در کار نبود.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا در روز پایانی نام‌نویسی جلسه‌ای برای منصرف کردن کفاشیان از حضور در انتخابات برگزار شد یا نه هم می‌گوید: به هر حال بحث 2 شغله بودن آقای کفاشیان مطرح است و اگر ایشان می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند حتما باید تاییدیه هیات دولت را بگیرند تا حضورشان منع قانونی نداشته باشد.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد کفاشیان بتواند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند هم می‌گوید: همه چیز امکان دارد و باید تا روز یازده اردیبهشت ماه منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

حسنی‌خو در حالی این صحبت را مطرح می‌کند که کفاشیان ادعا کرده که در انتخابات ثبت‌نام  نکرده است و با این اوصاف او دیگر نمی‌تواند در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد.  او در این‌باره می‌گوید: به هر حال ایشان گفته‌اند به فوتبال برمی‌گردند و همانطور که می‌دانید آقای کفاشیان از سوی بعضی از کاندیداها به عنوان نایب رئیس معرفی شده‌اند و ایشان ممکن است در این پست به فوتبال برگردند.

 

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در مورد گزینه این وزارتخانه برای انتخابات فدراسیون فوتبال هم می‌گوید: بعدا نمی‌دانم چه اتفاقاتی می‌افتد ولی تا جایی که من می‌دانم وزارت ورزش فعلا گزینه خاصی برای انتخابات ندارد.