به بنگر لطف کردیم

حسین عبداللهی درباره اعتراض مدافع پرسپولیس به رای صادره از سوی کمیته انضباطی در ارتباط با رفتارش در دیدار مقابل تراکتورسازی تبریز و یک جلسه محرومیت اظهار داشت:این حداقل محرومیتی بود که ما می توانستیم برای رفتار این بازیکن در نظر بگیریم.

وی دراین باره که بنگر گفته سابقه این قبیل مسائل انضباطی در پرونده اش نداشته توضیح داد: اولا ایشان سوابق داشته است. اما چون شب عید بود و نمی خواستیم سختگیرانه نسبت به این موضوع نگاه کنیم با دیده اغماض تنها یک جلسه محرومیت برای بنگر در نظر گرفتیم. در غیر این صورت حرکات و رفتار این بازیکن نسبت به داور و بازیکن حریف نه تنها در داخل زمین کارت قرمز داشت بلکه می شد این بازیکن را تا سه جلسه هم محروم کنیم.

دبیر کمیته انضباطی اضافه کرد: اگر بنگر اعتقاد دارد که سابقه نداشته می تواند هر زمان فرصت داشت تشریف بیاورد تا پرونده شان را نشان شان بدهیم که متوجه موارد متعدد انضباطی خودشان بشوند. با این همه ما این رای را بدون دخالت دادن تکرار سوابق صادر کردیم.

عبداللهی در این باره که در برخی احکام صادرشده برای بازی پرسپولیس و تراکتور از واژه قطعی استفاده شده توضیح داد: این به آن معنی است که به هیچ عنوان این آرا قابل تغییر نخواهند بود.

وی در این باره که آیا حکم برگزاری بازی بدون تماشاگر پرسپولیس قابل تغییر است گفت: آرایی که برای اشخاص حقوقی مانند باشگاه ها صادر می شود اگر جرایم آن بیش از 10 میلیون تومان باشد قابل تجدیدنظر خواهی است. اما این تجدیدنظر خواهی به منزله اجرانشدن حکم نیست.بنابراین باشگاه پرسپولیس حتما از یک جلسه برگزاری بازی با حضور تماشاگرانش محروم است. 

دبیر کمیته انضباطی تاکید کرد: تجدیدنظر خواهی مانع از اجرای حکم نمی شود. به ویژه در این مورد که باشگاه پرسپولیس در سه هفته 17،18 و 20 سه بار دیگر از سوی تماشاگرانش مرتکب تخلف شده است. بنابراین مشکلی از نظر تجدیدنظرخواهی وجود ندارد اما آرا تغییری نخواهد کرد. 

عبداللهی همچنین درباره آخرین پرونده های باقی مانده در کمیته انضباطی در سال 94 خاطرنشان کرد: یک مورد مربوط به مهدی رحمتی است که در دیدار با پدیده بر سر داور فریاد کشید که به نظر می رسید به او توهین می کند. اما وقتی گزارش داور به دست مان رسید متوجه شدیم که او فقط در حال اعتراض کردن بوده. با این همه چون رفتارش غیرورزشی تلقی می شود درباره اش تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی افزود: علاوه بر پرونده رحمتی دو مورد پرونده تخلف سرمربیان فولاد خوزستان و استقلال اهواز هم در کمیته انضباطی باز است که سعی داریم امروز به آن ها رسیدگی کنیم تا در سال 94 هیچ پرونده لیگ برتری باقی نمانده باشد.