یکی از بازیکنان خوب این فصل پرسپولیس بی شک کمال کامیابی نیاست. هافبک دفاعی این تیم که با دوندگی و جنگندگی اش باعث شده تا مرکز میدان در اکثر بازی های پرسپولیس به این تیم تعلق داشته باشد.

 

کمال در پاسخ به این سئوال که ده سال دیگر همین الان کجایی؟ می گوید: "نیویورک..." در توضیح تکمیلی هم می گوید با خنده و لحنی آکنده از طنز و مزاح می گوید: "بچه یافت آباد هستم و تا بخواهم به نیویورک برسم لابد ده سالی طول می کشد دیگر..."

 

کمال زندگی خودش را شبیه ضرب المثل "قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود" می داند. او اشتباهش در بازی با سپاهان را بزرگ ترین سوتی فوتبالی اش می داند و می گوید: «وقتی آن پاس به عقب را با سر دادم و توپ گل شد، بیچاره برانکو محکم زد تو سرش.»

 

کامیابی نیا یک خاطره شیرین و یک خاطره تلخ هم برای ما تعریف می کند: «خاطره شیرینم در فوتبال این است که یک روز آقا رسول کربکندی داشت ماساژ می گرفت، من صدای سگ در آوردم و ایشون از ترس دو متر پرید بالا... تلخ ترین خاطره ام هم به همان خاطره شیرین بر می گردد. آقا رسول سه روز بعد آن با من قهر بود و هیچ صحبتی با من نمی کرد.»

 

کمال از بین حیوانات کانگرو را بیشتر از همه دوست دارد، اما تصور می کند اگر یک اسب آبی در منزل داشت، حتما روزی دو سه بار از آن سواری می گرفت.