انتقاد تند پوتین از مسئولان ورزش این کشور

احتمال محرومیت دوندگان روسیه از حضور در المپیک 2016 ریو و همچنین مسئله مصرف ماده ممنوعه ملدونیوم در بین ورزشکاران این کشور، روس‌ها را با چالش جدی مواجه کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این باره گفت: سیاسی‌کاری در مورد هر چیزی یا نگاه به مسائل بر اساس تئوری توطئه لازم نیست. ما به یک واکنش سیستماتیک و به موقع درخصوص تصمیمات اتخاذ شده نیازمندیم.

وی همچنین در جلسه با سران ورزشی روسیه منتقد ظاهر شد و گفت که درک مناسبی در خصوص این مسئله وجود نداشته است. پوتین عنوان کرد که مقامات این کشور باید با سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ارتباط برقرار کنند.

پوتین ادامه داد: مسئولان ورزش ما نشان دادند که در برقراری ارتباط میان مسائل درک مناسبی ندارند. آنها لیست اعلام شده توسط ساختارهای بین‌المللی ورزش را به‌روز نکردند. آنها لیست مواد ممنوعه را به‌روز نکردند و تصمیم وادا برای عدم استفاده از چند ماده را به اطلاع ورزشکاران و مربیان نرساندند. واضح است که قوانین ضد دوپینگ ملی ما نیاز به بروزرسانی دارند. ما باید کسانی که به ورزشکار توصیه استفاده از این مواد را کرده‌اند، مجازات کنیم.