عربستان جام جهانی فوتبال را نشانه گرفت

 عربستانی ها پس از شکایت به کنفدراسیون آسیا و ادعای ناامنی ایران برای میزبانی از تیم های ورزشی این کشور از سوی لیگ قهرمانان آسیا پشت پرده ای دیگر دارد و این موضوع در یک تحلیل ساده به دیدارهای مقدماتی جام جهانی و حضور محتمل ایران در در دور نهایی رقابت های جام جهانی برمی گردد.

عربستانی ها در آخرین ادعای خود در مورد دیدارهای ملی با ایران نیز اظهارات کذایی خود را عنوان کرده اند و آنها می دانند که در راه رسیدن به جام جهانی باید ایران را از این رقابت ها دور کنند.

سفر کفاشیان به سوئیس شاید تمام این معادلات را بهم بزند و فیفا با اینفانتینو که به تازگی ریاست آن را بدست آورده است دوست ندارند در همین ابتدای کار متهم به حمایت از دخالت های سیاسی در ورزش بشوند.

عربستان مدعی است که وقتی در ایران سفارت ندارد نمی تواند ورزشکاران خود را به این کشور اعزام کند و این در حالی است که ایران نشان داده است که وزارت امور خارجه در این باره اهتمام کاملی را برای حضور ورزشکارانی که حتی روال قانونی را طی نکرده اند انجام داده است و نمونه عینی آن بازیکنان تیم قطری که حتی مشکل ویزا داشتند و در فرودگاه اصفهان این مشکل را حل کردند.

تاکید کفاشیان به فیفا در مورد اینکه اگر این موضوع و رأی صادره کنفدراسیون آسیا به اجرا در بیاید این موضوع باب شده و از این پس تمامی کشورها مسائل سیاسی خود را در ورزش دخالت می دهند برگیرنده آقای رئیس است اما نباید یادمان برود که در نهایت شیخ سلمان بحرینی و رابطه نزدیک وی با عربستان و البته اینفانتینو می تواند برای ما خطرناک باشد.