اعتقاد کیروش درمورد لیگ ایران/پسرت در ایران چیزی نمی شود

کارلوس کروش می گوید اگر بازیکنان جوان ایرانی می خواهند پیشرفت کنند، باید به اروپا بروند. این را اکثر بازیکنان جوان تیم ملی هم گفته اند. از مرتضی پورعلی گنجی بگیرید که حرف کروش را گوش نکرد و به چین و سپس به قطر رفت تا سعید عزت اللهی که ملوان را بی خیال شد و به تیم سوم اتلتیکو رفت. کروش معتقد است لیگ برتر ایران کمک چندانی به پیشرفت بازیکنان ایرانی نمی کند و حداقل می توان در چند سال گذشته، کاملا به این موضوع ایمان آورد. شاید بازیکنان ایرانی بتواند در کوتاه مدت خودی نشان دهند ولی در دراز مدت، شاهد افت آنها بوده ایم.

 

اما در مقابل، چهره های جوانی جون جهانبخش، آزمون و عزت اللهی هر روز در اروپا پیشرفت می کنند. بازیکنی مثل کریم انصاری فرد هم پس از حضور در یونان، به ناگهان پیشرفت چشمگیری داشت. او در یکی از گفت و گوهایش با خبرآنلاین توضیح داد: «اصلا اینجا یه دنیای دیگر است. بازیکنان جوان تا نیایند، نمی فهمند دقیقا از چه چیز حرف می زنیم. اینجا فوتبال با ایران فرق دارد.» بی شک معنای حرف های کریم را می تواند از بدن تراش خورده او فهمید. جهانبخش و سردار و عزت اللهی هم که بارها از جو فوتبال ایران و پیشرفتی که کرده اند حرف زده اند.

 

کارلوس کروش می گوید: «ایران بازیکنی مثل سردار آزمون را دارد که در تیم صدرنشین لیگ روسیه بازی می کند. او می تواند به باشگاههای بزرگتر بود. یا سعید عزت اللهی که به تیم سوم اتلتیکو رفت و بازی کرد و پیشرفت کرد.» عزت اللهی می گوید بارها کروش به او گفته در اروپا بازی کند چون اگر به ایران برگردی، فقط یک بازیکن به لیگ برتر اضافه می شود. جالب اینجاست که کروش چندی پس از این حرف های عزت اللهی در گفت و گوی عیدانه اش با خبرآنلاین، عین همین جمله را تکرار کرد: «فرصت این را داشتم که با پدر سعید عزت اللهی حرف بزنم. به او گفتم بهترین راه پیشرفت برای سعید رفتن به اروپاست. اگر او در ایران بماند، فقط یک بازیکن به لیگ ایران اضافه می شود!»

 

حال آنکه در ایران جوان هایی هستند که ترجیح می دهند خوشی در خانه خودشان را با سختی در اروپا عوض نکنند. این تفکر باعث شده تا در سال های گذشته، بعضی از بازیکنان مستعد افت کنند. آنها هم که سختی را به خوشی ترجیح دادند، حالا وضعیت شان مشخص است و به قول کروش، هر روز نسبت به روز گذشته پیشرفت بیشتری می کنند.