کفاشیان: قراربود به جزایرقناری بروم!
در روزهای پایانی سال 94 با علی کفاشیان، مرد اول فوتبال ایران همکلام شدیم تا گفت و گویی متفاوت را با او داشته باشیم. رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گو با دوربین کاپ درباره مسائلی صحبت کرده که شاید تا به حال نشنیده باشد و در روز پایانی سال شنیدن آنها خالی از لطف نباشد. در ادامه متن و ویدیوی این گفت و گو را مشاهده می کنید.

* سال 94 برای شما و فوتبال ایران چطور گذشت؟

سال 94 از نظر موفقیت های ورزشی ما سال بسیار خوبی بود. بیشترین تلاش ها را کردیم و بیشترین موفقیت ها را به دست آوردیم و البته بیشترین اذیت ها را هم شدیم. این هم به خاطر آن بود که در فوتبال مدیریت کردیم و کاری که انجام دادیم.

* پس در مجموع شما عملکرد خودتان را مثبت می بینید؟

بله، سال موفقیت آمیزی در فوتبال کشورمان داشتیم و کارنامه خوبی را به جای گذاشتیم. امیدوارم در سال 95 نیز این موضوع تکرار شود.

* آرزوی فوتبالی شما برای سال 95 در لحظات سال تحویل چه چیزی خواهد بود؟

آرزوی فوتبالی من این است که در سال 95 بحث و گفت و گو درباره حق پخش تمام شود. انشالله زور گفتن صداوسیما تمام شود و حق فوتبال را بدهند. آرزوی بعدی من هم این است که مدیریت خوبی در فوتبال حاکم شود تا بتوانیم خیلی خوب کارها را پیش ببریم.

* در تعطیلات عید نوروز کجا حضور دارید؛ نوشته بودند قرار است به هالیوود بروید؟!

جزایر قناری قرار بود بروم که قناری هایش پریدند و رفتند و دیگر نتوانستیم برویم! بدون شوخی ما عید در کنار تیم ملی هستیم. البته 8 سالی که من در فدراسیون فوتبال کار می کنم، هیچ عیدی را به مسافرت نرفتیم چون همواره درگیر اردو و برنامه های فدراسیون و تیم ملی بوده ایم و در تهران بودیم.

* شما اکثرا صادقانه حرف زدید اما یک دروغ سیزده بگویید؟

حالا که سیزده بدر نشده و هر موقع شد، چشم!

* اما الان بگویید بهتر است؟

دروغ خوب نیست و من اعتقادی به دروغ گفتن ندارم چون در اسلام گناه و حرام است. بهتر است حرف های راست را بگوییم که البته آن هم تحقق پیدا نمی کند که آن همان حق پخش ماست.

* عیدی هم به اعضای خانواده و فرزندانتان می دهید؟

الان دیگر برعکس شده است. قدیمها بزرگترها عیدی می دادند اما الان بچه ها به ما عیدی می دهند. پول ها را از ما می گیرند و بعد از آن به ما عیدی می دهند.

* امسال شما خانه تکانی هم کردید؟

نه، متاسفانه خانه تکانی نکردم و بچه ها این کار را انجام دادند. البته ما خانه مان آنقدر شلوغ است که دیگر وقت خانه تکانی نمی شود.