مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت های ۲۰۱۹ امارات روز پنجشنبه در گروه های مختلف پیگیری شد.

پیروزی پرگل ژاپن برابر افغانستان

تیم ملی فوتبال ژاپن که در ورزشگاه سایتاما پذیرای تیم ملی افغانستان بود موفق شد این حریف نه چندان مطرح را با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب کند. در این بازی شینجی اوکازاکی (۴۳)، هیروشی کیوتاکه (۵۸)، محمد شریف (بازیکن حریف - ۶۳)، مایا یوشیدا (۷۴) و مو کانازاکی (۷۸) برای ژاپن گل زدند.  ژاپن با این برد ۱۹ امتیازی شد و در صدر گروه E باقی ماند. افغانستان نیز با شش امتیاز در رده چهارم باقی ماند.

استرالیا برابر تاجیکستان جشنواره گل به راه انداخت

تیم ملی استرالیا که در گروه B مرحله مقدماتی حضور دارد در ورزشگاه «آدلاید اووال» به مصاف تاجیکستان رفت و موفق شد این حریف آسیایی میانه را با نتیجه ۷ بر صفر شکست دهد. ماسیمو لونگو (۲)، مایل جدیناک(۱۳ - نقطه پنالتی)، مارک میلیگان (۵۷ - پنالتی)، ناتان بورنز(۶۷ و ۸۷) و تام روگیچ (۷۰ و ۷۲) برای استرالیا گل زدند. استرالیا با این پیروزی ۱۸ امتیازی شد و در صد جدول ماند. تاجیکستان هم پنج با امتیاز قعرنشین است.

پیروزی ضعیف کره جنوبی برابر لبنان

تیم‌ ملی فوتبال کره جنوبی در گروه G مسابقات به مصاف لبنان رفت و برابر این تیم به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کرد. کره‌ای ها با این پیروزی ۲۱ امتیازی شدند و موقعیت خود را در صدر جدول استحامک بخشیدند. در دیگر دیدار این گروه قرار بود تیم‌های کویت و لائوس به دیدار هم بروند که این بازی به خاطر مشکلاتی که برای ورزش کویت بوجود آمده است به تعویق افتاد.