مهیار رستگار در رشت با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های گیلان اظهار کرد: اکنون ترافیک در آزاد راه رشت‌ـقزوین سنگین و در محدوده رودبار کند است.

وی افزود: با توجه به سپری شدن تعطیلات نوروز، امروز شاهد خروج مسافران از جاده رشت‌ـ‌قزوین و رشت‌ـ‌چابکسر و همچنین افزایش ورودی در این محورها بودیم.

فرمانده پلیس راه گیلان با بیان اینکه از امروز موج دوم ورود مسافران به این استان آغاز شده است، تصریح کرد: تا این ساعت ترافیک در محور آزاد راه سنگین و در محدوده امامزاده هاشم و منجیل تردد کند است.

وی با اشاره به اینکه ترافیک در محور رشت به چابکسر پرحجم و نیمه‌سنگین است، خاطرنشان کرد: محور آستانه‌اشرفیه و لاهیجان بیشترین حجم ترافیک را دارد.

رستگار ترافیک در محور آستارا به اردبیل را نیمه سنگین و پرتردد عنوان کرد و یادآور شد: رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

وی درباره حوادث رانندگی در جاده‌های گیلان خاطرنشان کرد: بیشترین حوادث رانندگی در تاریکی شب با عابران پیاده اتفاق افتاده که در این زمینه افزایش داریم.

فرمانده پلیس راه گیلان متذکر شد: از رانندگان می‌خواهیم هنگام رانندگی در نقاطی که میزبان دید راننده به دلیل تاریکی شب کاهش می‌یابد از چراغ‌های خودرو استفاده کنند و از سالم بودن آنها اطمینان یابند.

وی با اشاره به اینکه امروز تصادف منجر به فوت و مهم در جاده‌های گیلان رخ نداده است، خاطرنشان کرد: رانندگان با رعایت قوانین رانندگی کنند.