افشین پیروانی پس از پایان دیدار تیم‌های ایران و هند با تبریک سال نو اظهار داشت: هند در بازی امروز چیزی برای از دست دادن نداشت و در مجموع عملکرد تیم ما راضی‌کننده بود. تیم ایران جوان شده است و این مسئله نوید روزهای خوب را می‌دهد.

وی افزود: قبلاً برای یک پست، این دلهره وجود داشت که اگر بازیکنی مصدوم شود چه کسی جایگزینش خواهد شد، اما الان پشتوانه‌های خوبی وجود دارند و فقط بازیکنان جوان باید تجربه کسب کنند.

مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم که بازیکنان ایران در بازی امروز حریف را دست‌کم گرفتند. تیم ما چند بار توپ را به تیرک دروازه حریف زد و دروازه‌بان حریف نیز در چندین صحنه درخشید. در مجموع ما از بازیکنان ایران راضی بودیم.

پیروانی در پاسخ به این سؤال که آیا به بازیکنان ایران پاداش یا عیدی داده شده است، گفت: بازیکنان که چیزی نگرفته‌اند، نه پاداشی داده شده و نه قولی. البته آنها به خاطر عیدی به اردو نیامده‌اند و همین که می‌توانند مردم ایران را خوشحال کنند یک عیدی و پاداش بزرگ است. با این وجود هر کسی باید به وظایفش عمل کند.

وی درباره رئیس آینده فدراسیون فوتبال نیز عنوان کرد: هر کسی که به فدراسیون فوتبال می‌آید، باید با قدرت بیاید. این برای تیم ملی بد است که هر روز به دنبال زمین و لباس باشد. من با دوستانم از 20 زمین تمرینی بازدید کردیم که در نهایت به زمین پژوهشگاه صنعت نفت رسیدیم که آنجا هم خیلی خوب نبود. به هر حال تیم ملی در صدر رنکینگ تیم‌های آسیایی قرار دارد و برای رفتار و فکر جهانی باید امکانات نیز جهانی باشد.

مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: چرا باید بهانه به دست من، کی‌روش و بازیکنان داده شود؟ به نظرم هر کسی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود باید مورد حمایت قرار بگیرد. از رئیس جمهور و هر کسی که می‌تواند کمک کند می‌خواهم که این کار را انجام بدهد. شرایطی که در حال حاضر وجود دارد واقعاً قشنگ نیست. باید کاری کنیم که تیم ملی حداقل امکانات اولیه را داشته باشد.

پیروانی درباره پایان ریاست کفاشیان در فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: کفاشیان زحمت خودش را کشید و حالا هر کسی که بیاید باید از تیم ملی حمایت کند. فوتبال یک ورزش گروهی است و هیچ‌کسی به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و همه باید به همدیگر کمک کنند.

وی در پایان در خصوص استعفای کی‌روش گفت: بعد از بازی با عمان جلسه‌ای با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود که در آنجا صحبت نهایی صورت خواهد گرفت. کی‌روش هنوز هم روی حرف خودش هست.