هواداران پرسپولیس و حتی استقلال علی کریمی را نه فقط به خاطر دریبل های ویرانگری که می زد بلکه او را به خاطر اخلاق خاصش دوست داشته، دارند و خواهند داشت.

 

نیاز به اشاره نیست که علی کریمی رفتارش در خارج از چارچوب مستطیل سبز مردمی بوده و گاهی به خاطر اشاره به واقعیت ها تاوان پس داده است. او اهل تظاهر و آشتی زورکی و ماندن بر خلاف میل باطنی نیست و دیدید که چه زود تیم ملی را رها کرد! در حالی که  خیلی از ستاره های فوتبال چشم انتظارهستند از سوی کی روش دعوت بکارشوند علی کریمی نشان داد برای خود اصول و قواعد خاصی دارد و حاضر نیست برای ماندن هر شرایطی را تحمل کند و تاثیر گذاری را از تاثیر پذیری بیشتر دوست دارد.

 

 

علی کریمی آنقدر پرسپولیسی است که به خاطر دلش در استادیوم حاضر می شود تا تیم دوست داشتنی اش جام قهرمانی را بر بالای سر ببرد. او بدون دعوت و بدون اعلام به استادیوم می رود و منتی نمی گذارد...

 

هر چند هیچ ستاره ای بی ایراد نیست و علی کریمی هم رفتارهایی داشته که مورد انتقاد باشد اما علی کریمی با چنین خصوصیت رفتاری و هم چنین تجربیات گرانبهایی که دوران بازیگری داشته باید بیشتر در فوتبال نمود و حضور داشته باشد.

 

بحث خونه به خونه در این بین مطرح نیست! دوست داشتیم اگر شالی به گردن علی کریمی می بینیم شال تیم ملی یا دست  کم پرسپولیس باشد، یکی از دو قطب اصلی فوتبال ایران. تیمی که علی کریمی دوران جوانی اش را در آن گذرانده است.

 

 

گلایه ای هم به علی کریمی نیست. او آدمی نیست که برای پست خواهش کند و این فوتبال است که باید از او تقاضا کند که نمی کند چون همان طور که اشاره شد علی کریمی اهل سازش نیست و هر رفتاری را برنمی تابد و در خواسته های غیر منطقی حل نمی شود، حتی به قیمت ماندن.

 

امروز نه تنها علی کریمی بلکه احمد رضا عابدزاده هم در این فوتبال جایگاهی ندارد. مهدی کیا برای اینکه عشق خود را به فوتبال ثابت کند آکادمی زده و وحید هاشمیان هم کیلومترها از ایران دور است با وجود اینکه مدرک حرفه ای مربیگری از فدراسیون فوتبال آلمان گرفته است! می توان از این اسم ها باز هم گفت.

علی کریمی وقتی با انتقادها با حضور در تیم خونه به خونه مواجه می شود می گوید بالاخره باید از جایی شروع و کسب تجربه کرد!

 

آنهایی که علی را دوست دارند حرفش را قبول کرده اند اما فوتبال ما یک لایه پنهانی هم دارد. در زیر پوست این فوتبال خیلی موافق چهره هایی چون علی کریمی و علی کریمی ها نیستند! شاید حضور تازه او از جبر و برای درک حس حضور در فوتبال باشد.