دومین سیاسی‌ کاری عربستانی‌ها در مستطیل سبز

پس از مناقشه ایجاد شده بین فدراسیو‌ن‌های ایران و عربستان و رای AFC مبنی بر اینکه باید باشگاه‌های دو کشور در کشور ثالث در لیگ قهرمانان آسیا از یکدیگر میزبانی کنند فدراسیون ایران با درخواست 3 باشگاه آسیایی خود کشور لبنان را به عنوان میزبان معرفی کرد. که البته به نظر می‌رسد کشور عربستان این میزبانی را نخواهد پذیرفت.

بر همین اساس و به خاطر مسائل سیاسی که بین دو کشور لبنان و عربستان به وجود آمده که طی آن حدود یک ماه است که شهروندان عربستانی حق سفر به لبنان را نخواهد داشت سعودی‌ها به این میزبانی اعتراض کنند. جالب اینکه حتی داوران عربستانی که برای قضاوت یکی از مسابقات آسیایی برای حضور در لبنان معرفی شده بودند از سوی فدراسیون فوتبال عربستان از انجام این کار منع شده و داور این دیدار هم تغییر کرد.

حالا با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد عربستانی‌ها برای دومین بار مسائل سیاسی را در فوتبال دخیل کرده و پس از ادعای واهی عدم امنیت در ایران این بار برای مناقشه سیاسی با لبنان به میزبانی این کشور از باشگاه‌های ایرانی اعتراض کرده و مطمئنا یک بار دیگر مسائل سیاسی را به ورزش ترجیح دهند.

حالا باید منتظر ماند تا مشخص شود AFC که با رای خود اولین بار به درخواست سیاسی عربستانی‌ها تن داد برای دومین بار در قبال یک درخواست سیاسی دیگر آنها چه موضعی را در پیش می‌گیرد. البته شاید هم به قول اسدی دبیرکل فدراسیون ایران عربستانی‌ها هیچ جای دنیا را برای خود امن نمی‌دانند و به نوعی به دنبال یک منوی باز هستند تا در نهایت کشوری که از حیث سیاسی با آنها مشکل ندارند برای میزبانی باشگاه ایرانی انتخاب شود.

گفتنی است سعودی‌ها شب گذشته دو کشور قطر و امارات را برای میزبانی از باشگاه‌های ایرانی مشخص کردند.

جالب اینکه رسانه‌های عربستان در ادامه خبرسازی‌های واهی چند روز اخیر خود مدام صحبت از میزبانی عمان از باشگاه های ایرانی و پذیرفته شدن این میزبانی از سوی AFC می‌کنند تا سمت و سوی افکار عمومی را از لبنان به یک کشور دیگر بچرخانند. این درحالی است که فدراسیون فوتبال عمان همه جوره برای میزبانی از باشگاه‌های ایرانی اعلام آمادگی کرده است. اما فدراسیون ایران و باشگاه‌های آسیایی کشورمان در حال بررسی‌های لازم هستند تا در این خصوص بهترین تصمیم گرفته شود.