کاش از محبوبیت کی روش نمی ترسیدند

مثل دو سه دفعه قبل که دستور صریح پرزیدنت روحانی باعث ماندگاری کیروش شد. اما اکنون می‌خواهم با فرض این که کی روش برود از تمام حضراتی که باعث و بانی فرار او از ایران شدند سوال روشن و صریحی بپرسم؛

چه کسی را برای جانشینی کی روش در آستین دارید؟ گزینه‌های مدنظرتان را نام ببرید.

محمود گودرزی (وزیر ورزش) ، نصراله سجادی (معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش) و علیرضا اسدی (دبیرکل فدراسیون فوتبال) به عنوان مثلث اصلی مخالفان کی روش چه کسی را نامزد کرده‌اند تا جای او را بگیرد؟

این پرسش‌ها به طور حتم نه تنها بی‌جواب خواهند ماند بلکه با انکار آنها مواجه خواهد شد. زیرا آنها به خوبی از محبوبیت کی روش خبر دارند و نمی‌خواهند هزینه تقابل با او را قبول کنند. اما ای کاش این مثلث آنقدر شجاعت داشت تا «رو» بازی کند و دست از اقدامات پشت پرده و تخریبی بردارد.

اگر چنین می‌شد و آنها شجاعت کافی را داشتند آنگاه می‌توانستیم امیدوار باشیم در یک بحث منصفانه و جامع به این بپردازیم که چرا بسیاری از حامیان کی روش از او حمایت می‌کنند و چرا خواهان ادامه کار او هستند.

به راحتی می‌شد ثابت کرد بهترین گزینه در دسترس برای مربیگری تیم ملی ایران در شرایط فعلی کی روش است، مردی که با او می‌توان به آرزوهای بلندی در جام‌جهانی روسیه نظر داشت.

اما حیف که مثلث مخالف کیروش فاقد شجاعت کافی برای ابراز رای و نظر واقعی‌شان هستند و پشت مصاحبه‌هایی که در آن فقط از کی روش تعریف و تمجید می‌کنند پنهان می‌شوند.

کاش آنها این همه از محبوبیت کی روش نمی‌ترسیدند!