حسین بادامکی در خصوص سال 94 و آنچه که بر وی گذشت، اظهار داشت: از سال 94 و آمدن به پدیده راضیم، نمی‌توان گفت که ناراضیم. یک سال نرمال و آرام را گذراندم اما اتفاق ویژه‌ای نیافتاد که بخواهم بگویم بهترین اتفاق افتاده‌ است اما بدترین خاطره‌ام مربوط به فوت هادی نوروزی بود، دوستی یک‌رنگ را از دست دادیم و البته درکل باید بگویم که از این نظر، سال خیلی بدی را فوتبال ایران پشت سر گذاشت و بزرگان زیادی را از دست داد.

 

بادامکی در خصوص اینکه آیا در سال 95 هم به فوتبال ادامه می‌دهد یا نه، تصریح کرد: حالاحالاها قصد بازی دارم و هنوز جوانم. 4، 5 سال دیگر هم می‌خواهم درسطح اول فوتبال ایران بازی کنم.

 

کاپیتان تیم پدیده تصریح کرد: شرایط در پدیده خوب است و با توجه به کیفیت کار و نتایجی که به دست آورده‌ایم، فکر می‌کنم اگر بتوانیم همین روند را ادامه دهیم به نتایج و رتبه‌ای دست یابیم که بسیاری از کارشناسان و فوتبال‌دوستان را متعجب کنیم.

 

بادامکی راجع به بازگشت به فوتبال خراسان گفت: البته 2، 3 سال قبل‌تر هم برای یک نیم‌فصل به پدیده آمدم که در آن زمان، در لیگ یک حضور داشت اما این‌بار دلم می‌خواست به تیمی از شهرم کمک کنم و برای همین این انتقال رخ داد. با توجه به حضور جوانان خوبی که در تیم پدیده هستند، امیدوارم هر دو دسته، چه بازیکنان باتجربه و چه جوانتر‌ها بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم تا روزهای خوبی رقم بخورد.

 

وی در رابطه با حضورش در تیم ملی کشورمان گفت: چند بازی ملی در کارنامه دارم اما مهمترین بازیم در مقابل کره جنوبی در آزادی بود که توانستم برای کشورم گلزنی کنم. دوران قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت شدم و دوران خوبی داشتم زیرا در پست خودم بازی می‌کردم.

 

بادامکی در خصوص بهترین خاطره ورزشی‌اش تصریح کرد: در پرسپولیس سال‌های خوبی داشتم و توانستم همراه با این تیم به 3قهرمانی برسم، مخصوصا سال 86 با وجود کم شدن 6 امتیاز، در لحظات آخر قهرمان شدیم، این‌ها در کنار یکدیگر خاطرات خوبی را می‌سازند. انشالله امسال هم پرسپولیس بتواند قهرمان شود چون از کیفیت خوبی برخوردار است.

 

وی در خصوص دلیل پوشیدن شماره هشت، افزود: شماره هشت را به خاطر اینکه مشهدی هستم و مجاور حضرت رضا (ع) هستیم، می‌پوشم البته این شماره برایم شدیدا خوش‌یمن بوده و در پرسپولیس که پوشیدم سال‌های خوبی را سپری کردم.

 

بادامکی در خصوص پرسپولیس 88 کرانچار و معدود کسانی که از وی انتقاد می‌کردند، تاکید کرد: در پرسپولیس سال 88، هافبک دفاعی نداشتیم و عبدی ابتدای فصل گفت می‌توانی به تیم کمک کنی و در این پست بازی کنی؟ می‌خواستم به تیمم کمک کنم و به عواقب اینکه مردم از حسین بادامکی شناخت دیگری دارند فکر نکردم. با اینکه کرانچار بارها از من استفاده کرد و حتی علی دایی هم سال بعد، در سیستم 1-3-2-4 از من به عنوان هافبک دفاعی استفاده می‌کرد اما عده‌ای بودند که با من دشمنی داشتند و مقداری جو را علیه من ساختند اما زمان گذشت و آن روزها برایم تمام شده‌ است.

 

بادامکی در خصوص مربیانی که زیرنظرشان کار کرده، تاکید کرد: خوشبختانه مربیان خیلی خوبی داشته‌ام و از این نظر یکی از خوش‌شانس‌ترین فوتبالیست‌های ایران بوده‌ام. نمی‌توانم از یک نفر نام ببرم. از روزهای آغازین فوتبالم که میثاقیان در شروع فوتبالم نقش زیادی داشت، بعد از وی فرهاد کاظمی، فیروز کریمی، محمود یاوری، آری هان، دنیزلی، قطبی، دایی، کرانچار و ... که همه و همه از نظر فنی و اخلاقی بهترین‌های ایران بودند.

 

کاپیتان تیم فوتبال پدیده در خصوص بهترین گل‌هایی که به ثمر رسانده، خاطرنشان کرد: گل‌های حساسی که به ثمر رسانده‌ام واقعا لذت‌بخش بوده‌است. نخستین گلم با پیراهن پرسپولیس را مقابل استقلال اهواز به ثمر رساندم که در آن روز ابراهیم میرزاپور درون دروازه قرار داشت. گل حساسی که در دقیقه 93 در سال قهرمانی پرسپولیس مقابل استقلال اهواز به ثمر رساندم که باعث شد 3 بر 2 پیروز شویم. پاس گل به ایمون زاید در دقایق پایانی دربی خاطره‌ساز پایتخت هم از لحظات شیرینم بود.

وی در مورد آن دربی گفت: در خصوص آن دیدار باید بگویم شرایط در اواسط نیمه دوم به قدری برای پرسپولیس بد بود که وقتی داشتیم با سایر نیمکت‌نشینان پشت دروازه گرم می‌کردیم دعا می‌کردیم دنیزلی ما را به زمین نفرستد. پرسپولیس 2 بر صفر عقب بود و مهرداد اولادی هم اخراج شد اما خوشبختانه من و آقای مهدوی‌کیا را دنیزلی به زمین فرستاد و نتیجه 3 بر 2 نیز در نهایت به سود پرسپولیس شد. ضمن اینکه گلی که به الشباب در جام باشگاه‌های اسیا در امارات زدم و 3 بر صفر بردیم، چون چیپ بود دوست داشتم. چیپ سال قبلم که با صبا به استقلال زدم را هم دوست داشتم. بهترین لحظه‌ام در طول زندگی ورزشی، همان لحظه پیروزی 3 بر 2 مقابل استقلال بود که برای‌مان باورکردنی نبود.

 

وی در خصوص بهترین بازیکنانی که در کنارش بازی کرده‌اند، تصریح کرد: نمی‌توانم از شخص خاصی نام ببرم اما بازی کردن در کنار کریمی و باقری واقعا لذت‌بخش بود.