فینال آبی لیگ فردا بدون مهدی رحمتی

4 دیدار پایانی هفته بیست و چهارم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود.

این اولین حضور رسمی استقلال و پرسپولیس در میدان در سال 95 است. استقلالی‌‌ها برای تثبیت صدرنشینی و پرسپولیس برای کاهش فاصله امتیازی‌اش با صدر تلاش می‌کنند.

نگاهی به این دیدارها می‌اندازیم:

پدیده- استقلال اهواز؛ صعود مشهدی‌ها؟

پدیده 6 هفته است که شکست نخورده و در این بازی می‌خواهد با یک برد خانگی رتبه‌اش را در رده دهم تثبیت کند و شانس صعود دو پله ای و رسیدن به پله نهم را در این هفته در جدول لیگ هم دارد. از سویی دیگر استقلال اهواز بعد از 22 هفته، در آخرین بازی‌اش در سال 94 تیم راه آهن را شکست داد اما همچنان در انتهای جدول است. استقلال اهواز اگر بتواند در این بازی هم سه امتیاز را بگیرد از ته جدول تکان نمی‌خورد اما کورسویی از امید برای بقا پیدا خواهد کرد. البته بعید است که پدیده در خانه تسلیم شود.

پرسپولیس- سیاه جامگان؛ یازدهمین برد سرخپوشان بدون هوادار؟

هواداران پرسپولیس در این مسابقه تا لحظه نوشتن این گزارش به حکم کمیته انضباطی محروم هستند و البته مدیران باشگاه به این رای اعتراض کرده‌اند تا هواداران پرسپولیس بتوانند در هفته‌ای که با شماره کاپیتان فقید پرسپولیس یکی‌ است در ورزشگاه حاضر شوند و 24 ابدی فوتبال ایران را تشویق کنند. پرسپولیس روی کاغذ کار سختی مقابل تیم چهاردهم جدول ندارد اما تیم‌های فرهاد کاظمی همیشه مقابل تیم‌های بزرگ خوب بازی می‌کنند. سیاه جامگان دو باخت متوالی داشته ولی از آخرین باخت این تیم یکسال! گذشته و سیاه‌جامگان قصد دارد در سال 95 شرایط بهتری داشته باشد. از نکات قابل توجه این مسابقه این است که پرسپولیس رده سومی به اندازه سیاه جامگان گل خورده و هر دو تیم 24 گل دریافت کرده‌اند. البته سرخپوشان تهرانی 33 گل زده‌اند قویترین خط حمله لیگ را دارند. آنها دوبرابر سیاه‌جامگان گلزنی کرده‌اند. پرسپولیس رکورددار گلزنی در لیگ برتر است و در تمامی مسابقاتش گل زده حتی اگر در آن بازی پیروز هم نشده باشد. آخرین باخت پرسپولیس مربوط به هفته ششم مقابل سایپا بود که با اشتباه مسلم داور رقم خورد. بنابراین بعید است شاگردان کاظمی بتوانند رکورد شکست ناپذیری پرسپولیس را بشکنند. پرسپولیس اگر در این بازی پیروز شود به یک امتیازی استقلال صدرنشین خواهد رسید البته این اختلاف شاید فقط 90 دقیقه حفظ شود زیرا استقلال هم در همین روز بازی دارد. سرخپوشان در این بازی محسن بنگر و فرشاد احمدزاده را به دلیل محرومیت ندارند.

راه آهن- نفت تهران؛ اولین برد منصوریان در سال جدید؟

راه آهن در رده پانزدهم جدول قرار دارد و یک تیم کاملا بحران زده است. در تعطیلات نوروز هم فقط اخبار اعتصاب و اعتراض از این تیم شنیده شد و حتی شایعه استعفای مدیرعامل راه آهن هم منتشر و تکذیب شد. با این شرایط بعید است که راه آهن در اولین دیدارش در سال 95 بتواند به پیروزی برسد. این تیم در 23 هفته گذشته فقط 15 گل زده و بعد از استقلال اهواز دومین خط حمله ضعیف لیگ را در اختیار دارد. توپالیدیس مربی یونانی- آلمانی هم بعید است بتواند با این شرایط در راه آهن کار خاصی انجام بدهد. به این ترتیب می‌توان اولین برد را به حساب تیم منصوریان در سال 95 ثبت کرد. نفتی که در رده ششم جدول قرار دارد و اگر در این بازی هم سه امتیاز را بگیرد فاصله خود را با جمع تیم‌های بالای جدول کمتر می‌کند.

استقلال خوزستان- استقلال؛ فینال آبی لیگ بدون کاپیتان

این مسابقه بین دو تیم آبی‌ لیگ برگزار می‌شود. مسابقه‌ای که شاید بتوان آن را فینال لیگ دانست. استقلال تهران که هفته‌هاست صدرنشین لیگ است اگر در این بازی بازنده شود صدرنشینی‌ را از دست خواهد داد البته آبی‌پوشان با یک مساوی هم همچنان صدرنشین باقی می‌مانند. استقلال در این بازی سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان اول و کاپیتانش را در اختیار ندارد و وحید طالب‌لو درون دروازه می‌ایستد. طالب‌لو در این مسابقه می‌تواند نشان بدهد که هنوز هم دروازه‌بان مطمئنی برای آبی‌پوشان است. استقلال تهران با 32 گل زده دومین خط حمله قدرتمند لیگ است و استقلال خوزستان هم 12 گل خورده دارد و مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. شاگردان ویسی اگر بتوانند در این بازی خانگی پیروز شوند صدر جدول را در ابتدای سال 95 از آن خود می‌کنند. برنده این دیدار اگرچه صدرنشین لیگ در پایان هفته بیست و چهارم خواهد بود اما نمی‌تواند از قهرمانی خود مطمئن باشد و رقابت‌ در هفته‌های پایانی حساس‌تر و هیجان انگیزتر خواهد شد. تساوی این دو تیم به سود پرسپولیس و سایر مدعیان خواهد بود.

اسامی داوران و برنامه مسابقات به شرح زیر است:

یکشنبه 15 فروردین

راه آهن – نفت تهران – ساعت 17:30

محمد ملکی – محمدمدیر روستا – جلیل شعرانی – روح اله شریفی – ناظر : زاهد بحرینی

پرسپولیس – سیاه جامگان – ساعت 17

سعید بخشی زاده – حسن یوسفی – علی اکبر عظیم پور – علی صفایی – ناظر: حسین عسگری

پدیده – استقلال اهواز – ساعت 16

سیدوحید کاظمی – علی میرزابیگی – ایوب غلامزاده – سعید رحیمی مقدم – ناظر: محمود رفیعی

استقلال خوزستان – استقلال تهران – ساعت 18:55

اشکان خورشیدی – آرمان اسعدی – سعید قاسمی – حسین زاهدیفر – ناظر: جواد تقی پور