متعصب استقلالی پشت کی روش درآمد

علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های نفت و راه‌آهن اظهار داشت: قبل از هر چیز باید بگویم مهمترین مسئله که برای من تجربه شد آرزوی سلامتی است که برای همدیگر انجام دهیم. سال 94 با همه پستی و بلندی‌هایش به پایان رسید که اواخر آن اکبر دارستانی فوت شد و ضربه مهلکی به ما زد اما چند بار خانواده‌اش بر سر تمرین نفت آمدند و توانستیم آن شرایط را جمع کنیم.

وی درباره دیدار فردا مقابل راه‌آهن افزود: بازی فردا یکی از سخت‌ترین بازی‌های ماست چرا که تیم راه‌آهن حرکت سینوس‌وار دارد و در بعضی بازی‌ها آنها فوق‌العاده بودند و فراتر از حد انتظار اما در بعضی بازی‌ها شاید به دلیل بی‌تجربگی آسیب دیدند. البته آنها تیم جوان و یکدستی هستند و به همین دلیل ما فردا بازی سختی در پیش داریم اما با همه وجود برای بردن بازی خواهیم کرد.

سرمربی نفت تصریح کرد: از 5 فروردین که تمرینات ما آغاز شد سیستم تمرینی خودمان را عوض کردیم و تمرینات خوبی هم پشت سر گذاشتیم.بازیکنان هم از نظر روحی و روانی آماده هستند و شاید تنها موردی که ما را آزار می‌دهد آسیب‌دیدگی جزئی ایمان مبعلی است و برای اینکه او را در بازی در اختیار داشته باشیم در لیست نفت برای بازی فردا نام او را قرار ندادیم تا بتوانیم در بازی بعد او را به طور کامل در اختیار داشته باشیم.

منصوریان در خصوص اینکه آیا مشکلات مالی تیمش برطرف شده یا خیر، اظهار داشت: ترجیح می‌دهم اصلا در مورد مسائل مالی صحبت نکنم چرا که فکر می‌کنم صحبت در این موارد شما را هم خسته می‌کند. فوتبال ایران با مشکلات مالی گریبانگیر است و ما نمی‌توانیم مدعی باشیم که نسبت به ضعیف‌ترین کشورهای آسیایی که مواردی را رعایت می‌کنند ما آن موارد را رعایت می‌کنیم.

وی افزود: در ایران هیچ گارانتی وجود ندارد که یک تیم پس از نتیجه گرفتن سال آینده هم بتواند بدون مشکلات وارد لیگ شود. مشکلات مالی ما فراتر از لیگ است و تکرار آن هم خسته‌کننده شده است. همیشه شما از من در مورد مشکلات مالی سؤال می‌کنید و من هم در یک کلمه می‌گویم که هنوز برطرف نشده است و به مراتب به علت گذر زمان سخت‌تر هم شده است.

منصوریان خاطرنشان کرد: از زمانی که سال 87 خداحافظی کردم و وارد عرصه مربیگری شده‌ام برای خودم برنامه‌ریزی داشته‌ام. ابتدا دستیار اول تیم ملی بودم و بعد سرمربی تیم المپیک شدم و همزمان دستیاری کی‌روش بود که برایم پرافتخار بود. پس از آن به لیگ برتر آمدم. در این مدت شاید به جرات بتوانم بازیکنان نفت را با معرفت‌ترین افراد معرفی کنم. آنها واقعا من را شرمنده کردند. در جاهایی من انتظار داشتم اعتراض کنند اما چنین کاری را انجام نمی‌دادند.

سرمربی نفت یادآور شد: شب گذشته بزرگترهای تیم از جمله سیدجلال حسینی، ایمان مبعلی، وحید حمدی‌نژاد، عزتی و علیرضا بیرانوند با من تماس گرفتند و اعلام کردند که اگر یک درصد برای بازی فردا هتل نداشتیم مشکلی برای نوع بازی نخواهم داشت و از این به بعد فقط برای آبروی خودمان بازی می‌کنیم.پیشینه من 25 سال و ایمان مبعلی 15 سال و همینطور اگر بازیکنان مختلف را در نظر بگیریم جمع آنها به 150 سال می‌رسد که خاطرات فوتبالی داشته‌اند و به احترام این سال‌هاست که بازیکنانم می‌خواهند فوتبال بازی کنند. من به این بازیکنان افتخار می‌کنم و آنها من را مدیون خودشان کردند.

سرمربی نفت یادآور شد: از بازیکنانم بسیار ممنونم و آنها به من درس دادند که در این مدت هیچ اعتراضی انجام ندادند در حالی که خودم توقع داشتم در برخی مسائل اعتراض کنند.

منصوریان در مورد خداحافظی کی‌روش خاطرنشان کرد: من پیش‌بینی می‌کردم که او اینگونه خداحافظی کند چرا که یک ماه پیش به این مسئله اشاره کرده بود و به نوعی دست رئیس فدراسیون فوتبال را باز گذاشت. هر چند که در آن موقع شائبه‌هایی به وجود آمد که او سیاست حمایت از کفاشیان را در پیش گرفته اما دیدید که اشتباه بوده چون اصلا کفاشیان در انتخابات شرکت نکرد. او مربی حرفه‌ای است و در این زمینه هم حرفه‌ای عمل کرده است. از این مسائل خسته شده است. چه تضمینی وجود دارد که برای سال 95 اردوهای تیم ملی برگزار شود و یا در صورت برگزاری اردوها در آفریقای جنوبی باز هم مسائلی را در خصوص دلالی به او ربط ندهند و نگویند او 10 درصد از این هزینه‌ها را دریافت کرده است.

وی گفت: تیم ملی از نظر البسه، زمین و .. مشکل دارد و آخر هم دیدید که در زمین وزارت نفت تمرین کردند. حتی ما حاضر بودیم که زمین تیم نفت را در اختیار تیم ملی قرار دهیم چرا که مسائل تیم ملی به باشگاه ارجحیت دارد. به هر حال وقتی کی‌روش پازل‌ها را کنار هم می‌گذارد شما هم باشید استعفا می‌دهید تا حق انتخاب بیشتری داشته باشند. او برای خودش چیزی نمی‌خواهد بلکه خواسته‌هایش برای تیم ملی است. او پشتیبانی از برنامه‌هایش را می‌خواهد تا اگر اردویی برگزار می‌کند کنسل نشود. در این سه سال من از او یاد گرفتم که اگر برای برنامه‌هایت گارانتی نداری باید برنامه‌هایت را سه ماهه بگذاری. اگر احساس خوبی داری باید 6 ماهه برنامه‌ریزی کنی و اگر از شما حمایت می‌شود باید یکساله برنامه‌ریزی کرد اما کی‌روش 4 ساله برنامه‌هایش را بسته چون با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد.  اما همین مسائل او را خسته کرده است و وقتی خسته  می‌شود از کوره در رفته و عصبانی می‌شود. به هر حال او سرمربی رئال مادرید بوده و سال‌ها به عنوان دستیار فرگوسن کار می‌کرده است. اما یکسری اینجا از او ایراد فنی می‌گیرند آنهم در حالی که در دو سال هم هیچ تغییری در برنامه‌های تمرینی‌شان به وجود نیامده است.

سرمربی نفت تصریح کرد: تا 28 اسفند من فکر می‌کردم که تمرینات خوبی می‌دهم اما وقتی با سه نفر از آسیب‌شناسان بوندس‌لیگا جلسه گذاشتم فهمیدم که چقدر ما از دنیا عقب هستیم و 5 ساعت با هیچ کسی حرف نزدم و برنامه‌های تمرینی‌ام را عوض کردم. حالا شما ببینید چقدر فشار روی کی‌روش وجود دارد. روزگاری شاگرد کی‌روش رونالدو، بکام، زیدان و فیگو بودند اما اینجا از او ایراد فنی می‌گیرند و به او وصله می‌چسبانند. من منکر نمی‌شوم که کی‌روش خیلی زود عصبانی می‌شود اما اگر به من هم اینقدر فشار بیاورند من هم از کوره در می‌روم و عصبانی می‌شوم.

منصوریان در ادامه خاطرنشان کرد: من با کی‌روش در این باره صحبت کردم و او در دولت فقط دنبال یک نفر می‌گردد که بابت اجرای کارهایش به او گارانتی بدهد تا البسه، کمپ تمرینی و امکانات تا قبل از بازی‌های جام جهانی در اختیار او قرار بگیرد. او برای بازیکنان پاداش می‌خواهد و این حق اوست. من همیشه یک مثال می‌زنم و آن این است که ما باید برای صدها میلیارد تومان هزینه می‌کردیم تا انرژی مثبتی که بعد از بازی مقابل آرژانتین و کره جنوبی به وجود آمد به دست بیاید اما برخی اینجا حساسیت به خرج می‌دهند که او خارجی است.

وی تصریح کرد: خود من هیچ گاه حاضر نمی‌شوم پرچم یک کشور دیگر را دور گردنم بیندازم اما او پرچم ایران را دور گردنش گره زد و حتی اگر این کارش ظاهرسازی هم باشد باید به او احترام بگذاریم و خواسته‌هایش را عملیاتی کنیم. کی‌روش یک زمین چمن و امکانات می‌خواهد و اگر تیم ملی‌مان را دوست داریم باید تپه‌های کوچک را از سر راه او برداریم نه اینکه این تپه‌ها را در کنار هم قرار دهیم تا کوه بسازیم. البته من نمی‌خواهم یکطرفه به قاضی بروم و منکر این نمی‌شوم که کی‌روش خیلی زود عصبانی شده و از کوره درمی‌رود.