برانکو: محرومیت مجازات سنگینی برای تماشاگران بود

برانکو ایوانکوویچ پس از برتری 3 بر 2 پرسپولیس مقابل سیاه‌جامگان گفت: باید این برد شیرین را به بازیکنانم تبریک بگویم. آن هم در فضایی که غیر ورزشی بود و تماشاگری نبود و انگیزه‌ها را پایین آورده بود. خودتان می‌دانید که حضور هوادار چقدر ارزش دارد و کل فصل یار دوازدهم بودند.

وی افزود: پیش‌بینی بازی سختی را کرده بودم چون سیاه‌جامگان تیمی بود که چیزی برای از دست دادن نداشت و آمده بود که ما را غافلگیر کند. نه برای ما، بلکه برای هر تیمی پس از استراحت طولانی اولین بازی می‌تواند مشکل‌ساز باشد مخصوصاً اگر ایام عید باشد. این برد برای ما فرصت عالی بود که به بازی برگردیم تا تیم بالای جدول بماند. تیم من نشان داد که در حال رشد کردن است. یک بر صفر و 2 بر یک عقب افتادیم اما جبران کردیم. ما به بازیکنان‌ اعتقاد داشتیم که بازی را به تساوی بکشانیم و در نهایت ببریم.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: بازیکنان من استحقاق برد را داشتند. حتی در 30 دقیقه پایانی با وجود 10 نفره شدن بهتر بازی کردند. بازیکنان آمده بودند که استحقاق‌شان را نشان بدهند. 

برانکو خاطرنشان کرد: طبیعی است که امروز همه چیز ایده‌آل نبود اما مهم این بود که بازیکنان انگیزه‌های خودشان را نشان دادند. این برد جایزه آنها به خاطر کارشان بود. انتظار دارم بازیکنانم در 6 بازی باقیمانده هم همه تلاش خود را بکنند تا به آن چیزی که می‌خواهند، برسند.

وی در خصوص محرومیت تماشاگران پرسپولیس در این دیدار و اینکه آیا در کشورهای دیگر چنین محرومیت‌هایی را دیده بود یا خیر، گفت: در کشورهای زیادی کار کرده‌ام و مدت زیادی هم با تیم ملی ایران کار کردم. طبیعی است که این نوع اتفاقات را با روش دیگری جریمه می‌کنند. مدت حضورم در ایران 6 سال است و تاکنون 2 بار شاهد این محرومیت بوده‌ام. این مجازات خیلی سنگین برای تماشاگران بود چون هم بازیکنان و هم تماشاگران جریمه شدند. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد در مرحله نخست جریمه نقدی می‌کنند. ما یک مسئله را باید در نظر بگیریم و آن هم حضور 80 هزار تماشاگر است. در این شرایط کنترل تماشاگران سخت است. نمی‌شود انتظار داشت که همه چیز شسته و رفته باشد. به نظرم جریمه تماشاگران باید نقدی می‌شد.