واکنش قلعه نویی به باختن در نظرسنجی 90

امیر قلعه نویی در واکنش به نظرسنجی شب گذشته برنامه 90 در گفت و گو با کاپ اظهار داشت: من خواب بودم و این برنامه را ندیدم. اما امروز صبح از طریق دوستان مطلع شدم که نظرسنجی گذاشتند و من هم به عنوان دومین مربی معرفی شدم. البته در ابتدا باید بگویم آقایان پروین و پورحیدری از مفاخر فوتبال ایران هستند و سالها برای این فوتبال چه در لباس بازیگری و چه به عنوان مربی زحمت کشیدند و افتخار کسب کردند. آقای علی پروین که استاد بنده است و همچنین منصورخان پورحیدری که شاگردی ایشان را کرده ام و برایشان آرزوی سلامتی دارم با کمترین امکانات بهترین نتایج را برای فوتبال این مملکت گرفته اند و همیشه زحمات آنها از طرف برخی آقایان ضد مربی ایرانی نادیده گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: معتقدم نظرسنجی های این برنامه (برنامه 90) الکی است و ارزشی ندارد. زیرا همین آقایان و همین برنامه تلویزیونی سالیان سال علیه مربی ایرانی فعالیت کرد و هدفش له کردن ایرانی ها بود. حالا نظرسنجی می گذارند و به دنبال بهترین مربی ایرانی می گردند. بنده سالی که سرمربی تیم ملی بودم با کوهی از مشکلات به همراه همکارانم کارها را جلو بردیم. فوتبال کشور تعلیق بود و فدراسیون رئیس نداشت. با این حال در رنکینگ آسیا بهترین جایگاه را داشتیم. جالب است در همان روزها وقتی ما از کمبود امکانات می گفتیم همین آقایان و همین برنامه علیه ما موضع می گرفتند و چون ایرانی بودیم ما را مورد تمسخر قرار می دادند. حالا چه شده که نصف یک برنامه زنده را به این موضوع اختصاص می دهند که تیم ملی امکانات ندارد و برای افراد به به و چه چه می کنند.

سرمربی تراکتورسازی تاکید کرد: همه اینها نشان می دهد که این افراد چه دشمنی با مربی ایرانی دارند. مربی ایرانی همواره مورد ظلم عده ای قرار گرفته ولی حالا افرادی که 50 میلیاردتومان پول قراردادشان می شود زمین و آسمان را به هم می دوزند و می گویند ما امکانات نداریم. آقایان بروند ببینند امثال پورحیدری و علی پروین با چه امکاناتی برای این فوتبال چه افتخاراتی آوردند. حتی از جیب خودشان خرج می کردند و صدایشان در نمی آمد. این برنامه و این افراد هدف شان تخریب مربی ایرانی است در حالی که من معتقدم ایرانی از نظر هوش در دنیا جزو پنج ملیت اول قرار دارد و اگر در این سه دهه مشکلات سیاسی گریبانگیر مملکت ما نمی شد مطمئنا بسیاری از مربیان داخلی می توانستند در لیگ های معتبر مربیگری کنند.

قلعه نویی در ادامه بیان داشت: متاسفم که این افراد از ابزاری که در دست شان دارند و بودجه آن از کشورمان است علیه آدم هایی استفاده می کنند که از همین آب و خاک هستند و برای مملکت شان دل شان می سوزد. البته من خارجی ستیز نیستم و معتقدم مربیان خارجی بزرگی بوده اند که به این فوتبال خدمت کرده اند. افرادی چون رایکوف، راجرز، اوفارل و همین آقای برانکو که به نظرم هم از نظر فنی و هم از نظر شخصیتی مربی ارزشمندی است.

قلعه نویی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا از این که بعد از علی پروین در جایگاه دوم این نظرسنجی قرار گرفته خوشحال است گفت: همان طور که گفتم این نظرسنجی ها برای من ارزشی ندارد و الکی است.