ناصر ابراهیمی دستیار سال های نه چندان دور علی پروین این روزها سمتی در فوتبال کشورمان ندارد. با او تماس گرفتیم تا از اوضاع این روزهایش بپرسیم و در نهایت برسیم به یک اختلاف قدیمی بین او و سلطان. گفتگوی ناصر ابراهیمی را می خوانید.

 

ناصر ابراهیمی این روزها چه می کند؟

زندگی معمولی، در این مملکت به هرکس بگویند چطوری می گوید خوبم ولی من خوب نیستم چون از بی مهری ها گله دارم. من بعد از انقلاب خیلی برای این ورزش زحمت کشیده ام و کارهایی کرده ام که کفاشیان و گودرزی در خواب شان هم نمی دیدند.

 

ظاهرا از مسئولان خیلی شاکی هستید.

چرا نباشم؟ آدم های غریبه که هیچ چیزی از فوتبال نمی دانند را به جشن ها و مراسم های فوتبالی دعوت می کنند ولی سراغی از من نمی گیرند. من که این همه به این فوتبال خدمت کردم کجای این ورزش هستم؟ چرا خبری از من نمی گیرند؟ در خارج از کشور از تجربه افراد استفاده می کنند ولی اینجا از این خبرها نیست. اینجا فوتبال دور همی اداره می شود، انگار ناصر ابراهیمی اصلا وجود نداشته.

 

شاید با رفتن کفاشیان سراغ شما بیایند.

مشکل دقیقا همین کفاشیان است، او در این 8 سال چه ضربه هایی که به فوتبال نزد. افتخار می کند که تیم به جام جهانی رفته ولی برای امید و پایه ها چه کرده است؟ من در سن 74 سالگی نمی خواهم سرمربی شوم ولی می گویم بیایید از تجربه های من استفاده کنید. ما دل سوخته این فوتبالیم. همین آقای تاج که فوتبال بازی کرده چرا اینقدر تحت تاثیر کی روش است؟ کی روش مربی خوبی است ولی عملا ما در اختیار او هستیم نه اینکه او در اختیار ما باشد.

 

لیگ برتر را دنبال می کنید؟

بله بازی ها گاهی جذاب هستند آن ها را تماشا می کنم.

 

آخرین بازی که تماشا کردید، کدام بازی بود؟

استقلال مقابل استقلال خوزستان و پرسپولیس مقابل سیاه جامگان.

 

پس حسابی به روز هستید.

بله، بالاخره عشق ما همین فوتبال است.

 

علی پروین هم روز گذشته به عنوان برترین مربی بعد از انقلاب انتخاب شد.

صد در صد حقش بود. اینکه می گویند اسطوره یعنی همین، او هم در دوران بازیکنی و هم در دوران مربی گری اش بی نظیر بوده، بعد از انقلاب پرسپولیس را با چنگ و دندان حفظ کرد، تیم ملی را همراه با من در پکن قهرمان کرد. اگر کارنامه او را نگاه کنیم می بینیم که پر از افتخار است. هرچند سه سال است او را ندیدم ولی به شدت به او علاقه دارم.

 

این جدایی یک مقدار غم انگیز است، چرا سه سال دوری؟

یکسری اختلافات و حرف و حدیث ها در کنار گرفتاری و مشکلات باعث این اتفاق شد.

 

چه اختلافاتی؟

ماجرا از توقعات من از پروین شروع شد. وقتی پروین در پرسپولیس و استیل آذین بود من چندبار او را راهنمایی کردم ولی اطرافیانش اجازه ندادند به صحبت های من گوش کند و دیدید که چه بلایی سر استیل آذین آوردند. البته هیچگاه احترام بین ما از بین نرفته و من هروقت جایی بودم و دری بوده، جلوتر از پروین به داخل رفتم، می خواهم بگویم که او همیشه احترام مرا حفظ کرده است و البته با اینکه 4 سال از من کوچکتر است ولی هیچگاه اسیر شهرتش نشده.

 

اختلاف ادامه پیدا نکرد؟

ادامه پیدا کرد. چیزی که پروین گفت و من ناراحت شدم این بود که یک بازیکنی که 6 بازی برای پرسپولیس کرده یا یکسال در این تیم بوده، می شود پرسپولیسی ولی من که این همه افتخار برای این تیم کسب کرده ام پرسپولیسی نیستم.

 

شاید به خاطر سابقه بازی تان است.

می دانم چه چیزی می گویید، منظور شما به بازی کردن در تاج است ولی من 4 سال در تاج بودم و 4 سال در پرسپولیس، بعد از انقلاب هم در پرسپولیس بودم و همه مرا پرسپولیسی می داند ولی پروین اینگونه فکر نمی کند. البته هیچکدام از این ها دلیل نمی شود که من بگویم پروین مربی بدی بوده یا چیز دیگری، شما ببینید همین پرسپولیس بدون پروین در 14 سال اخیر چه کار کرده؟ یک بار قهرمان شده و دو بار هم قهرمان حذفی شده ولی با پروین چه مقام هایی آورده؟ آن مقام ها حاصل تسلط پروین روی تیم بود.

 

فکر می کنید امسال این تیم بتواند قهرمان شود؟

بعید نیست، پرسپولیس برانکو تیم خوبی است البته استقلال تهران و خوزستان هم تیم های خوبی هستند، من فکر می کنم اگر پرسپولیس بتواند دربی را ببرد، قهرمان می شود.