کی روش سرمربی ما بود روزی 4بار سکته می کرد

فرشاد پیوس  در خصوص انتخاب علی پروین به عنوان بهترین مربی بعد از انقلاب که در نظرسنجی شب گذشته برنامه نود انجام شد، گفت: به نظرم نتیجه نظرسنجی کاملا درست بود. علی پروین با نداری بارها پرسپولیس را قهرمان ایران و آسیا کرد و توانستیم در بازی‌های آسیای پکن هم بعد از سال‌ها قهرمان آسیا شویم. آن زمان تیم ملی نه امکانات خوبی داشت و نه پشتیبانی خوبی از این تیم صورت می‌گرفت. زمان ما در تیم ملی پول نبود امکانات مناسب نبود بازی‌های تدارکاتی نبود و واقعا بدون هیچی قهرمان آسیا شدیم.

وی ادامه داد: هنر علی پروین این بود که بین بازیکنان دوستی و رفاقت برقرار می‌کرد و خودش هم با بازیکنان رفیق بود. علی‌آقا صداقت داشت و اگر پولی بود به بچه‌ها می‌داد و اگر پولی هم نبود راست حسینی می‌گفت که پول نیست و ما برای ایران بازی می‌کردیم. زمانی که در پکن قهرمان آسیا شدیم گفتند به ملی‌پوشان خانه و ماشین می‌دهند اما هیچ چیزی ندادند. این مسئله باعث شد علی‌ آقا خودش در بازار به راه بیفتد و از دوستان و رفقایی که داشت پول جمع کرد و به بازیکنان پاداش داد. پروین حرفی می‌زد روی حرفش می‌ماند و این مسئله او را دوست‌داشتنی کرده بود و همه ما به او ارادت داشتیم. پروین با همین کارها به دل مردم راه پیدا کرد و اسطوره شد. من شب گذشته برنامه نود را ندیدم اما اگر رأی می‌دادم صددرصد رأی من علی پروین بود.

پیوس درباره این شایعه که پروین به بازیکنان فحاشی می‌کرده و به آنها با ادبیات نامناسبی صحبت می‌کرده هم گفت: پروین به هیچ عنوان اهل فحاشی نبود و همیشه بازیکنان را با لفظ آقا صدا می‌کرد. حالا شاید با چند نفر رفیق بود و با هم شوخی می‌کردند چرا که پروین آدم شوخ‌طبعی است اما فحاشی نمی‌کرد. به نظرم این شایعات را دشمنان علی‌آقا برای او ساختند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اینکه سال 1990 تیم ملی امکانات نداشت اما قهرمان آسیا شد اما این روزها کی‌روش از امکانات تیم ملی می‌نالد افزود: اگر کی‌روش آن زمان مربیگری می‌کرد روزی 4 بار سکته می‌کرد! باید یک آمبولانس برای کی‌روش همیشه آماده می‌گذاشتند تا او را فوری به بیمارستان انتقال دهد! ما بدون امکانات کار بزرگی کردیم و قهرمان آسیا شدیم. آن زمان تیمسار نوآموز رئیس فدراسیون فوتبال بود اما هر روز در جمع بچه‌ها حاضر می‌شد و با همه رفیق بود. مطمئن باشید اگر آن رفاقت نبود ما قهرمان نمی‌شدیم. به نظر من تیم ملی زمان ما می‌توانست به تیم ملی حالا 4 گل بزند.

وی درباره الفاظ نامناسبی که برخی از بازیکنان جوان تیم ملی علیه برخی از پیشکسوتان و مدیران نظیر محمد مایلی‌کهن و علیرضا اسدی به کار می‌برند هم تصریح کرد: به نظر من این بدترین کار است که جوانی به بزرگترش احترام نگذارد. بازیکنان باید بدانند که اگر به بزرگتر خود بی‌احترامی کنند هیچ گاه بازیکن بزرگی نمی‌شوند و محبوب نخواهند شد. بازیکنان ملی‌پوش تیم ملی بدانند اگر ملی‌پوش هستند و یا هر چیز دیگری باید به بزرگتر خود احترام بگذارند.

سرمربی تیم سپیدرود رشت در خصوص وضعیت این تیم در لیگ دسته دو هم افزود: ما دو بازی است که در کنار این تیم هستیم و 4 امتیاز گرفته‌ایم. شرایط ما خوب است و از نظر تاکتیکی بازیکنان تاکتیک‌پذیری در اختیار دارند در تیم ما چند بازیکن باتجربه خوب هستند و جوانانی داریم که سال آینده می‌توانند در لیگ برتر بازی کنند.به نظرم حیف است که شهر رشت در لیگ برتر تیم نداشته باشد و باید دست به دست هم بدهیم تا این تیم بالا بیاید.