سه بازیکن خارجی پرسپولیس، جری بنسون، مایکل اومانیا و الکساندر لوبانوف را می‌توان از بازیکنان قطعی خارج شده پرسپولیس در پایان لیگ پانزدهم دانست.

جری بنسون که جایی در برنامه‌های تاکتیکی برانکو ندارد، اولین و قطعی‌ترین جدا شده پرسپولیس است. این مهاجم هندوراسی به بی‌انگیزگی از سوی کادر فنی متهم شده و در ترکیب پرسپولیس جایگاهی ندارد. همچنین بنسون اعلام کرده دیگر تحمل دوری از تیم ملی کشورش را ندارد و بدون شک در پایان فصل پرسپولیس را ترک می‌کند.

دیگر خارجی پرسپولیس، مایکل اومانیا هم از وضعیتش ناراضی است و تصمیم به ترک تیم دارد. اومانیا که در نیم فصل دو پیشنهاد از یک باشگاه شهرستانی داخلی و یکی از تیم‌های اماراتی را رد کرد، از برخورد کادرفنی با او در نیم‌فصل و همچنین شرایط بد مالی ناراضی است.

اومانیا در نیم‌فصل با بی‌توجهی کادر فنی به تمرین نکردن و دویدن دور زمین مشغول شده بود و همین مسئله باعث ناراحتی این بازیکن کاستاریکایی شد. این در حالی است که اومانیا گران‌ترین بازیکن این فصل پرسپولیس محسوب می‌شود.

وضعیت دیگر بازیکن این تیم یعنی الکساندر لوبانوف هم تعریفی ندارد. لوبانوف عملکرد چندان مطمئنی نداشته و در صورت جذب یک دروازه‌بان جدید برای پرسپولیس او از جمع سرخپوشان جدا خواهد شد. شنیده می‌شود که دروازه‌بان مد نظر پرسپولیس، علیرضا بیرانوند است و برانکو روی او برای فصل جدید حساب کرده و اگر این اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد سوشا مکانی و الکساندر لوبانف از پرسپولیس می‌روند.

شرایط دیگر بازیکن خارجی پرسپولیس کمی بهتر از سایرین به نظر می‌رسد. لوکا ماریچ که جایگاه ثابتی در خط دفاعی تیم برانکو پیدا کرده، اگر پیشنهاد خوبی از کرواسی دریافت کند قطعاً به کشورش باز خواهد گشت و اگر اینگونه نشود، در صورت توافق مالی در این تیم ماندنی می‌شود.