سیدبندی مرحله آخر انتخابی جام جهانی آسیا مشخص شد

بر اساس جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان که امروز (پنج‌شنبه) توسط سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام شد، تیم ملی کشورمان در قرعه‌کشی دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا که قرار است در تاریخ 12 آوریل (24 فروردین) در کوالالامپور مالزی برگزار شود، در سید یک کنار استرالیا قرار می‌گیرد و با این شرایط تیم ملی ایران با ساکِروس همگروه نخواهد شد.

12 تیم راه‌یافته به دور پایانی از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در 6 سید دو تیمی قرار می‌گیرند و پس از قرعه‌کشی که صورت می‌گیرد، تیم‌ها در دو گروه 6 تیمی رقبای خود را خواهند شناخت. در پایان این دور از رقابت‌ها دو تیم برتر هر گروه به طور مستقیم به مرحله پایانی جام جهانی 2018 روسیه صعود خواهند کرد و دو تیم سوم برتر هر گروه به مصاف هم می‌روند و برنده این بازی در یک جدال رفت و برگشتی پلی‌آف بین‌قاره‌ای به دیدار تیمی از کونکاکاف (کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب) خواهد رفت تا آخرین شانس خود برای صعود به جام جهانی را امتحان کند.

طبق رده‌بندی اعلام شده توسط فیفا، ایران و استرالیا در سید یک قرار می‌گیرند و این بدان معناست که تیم ملی با شاگردان آنگه پوستک‌اوغلو همگروه نخواهد شد. کره‌جنوبی و ژاپن در سید دوم، عربستان و ازبکستان در سید سوم، امارات و چین در سید چهارم، قطر و عراق در سید پنجم و سوریه و تایلند هم در سید ششم قرار خواهند گرفت.

با این اوصاف تیم ملی ایران به غیر از استرالیا ممکن است با هر تیمی همگروه شود که می‌توان به قدرت‌هایی همچون کره جنوبی، ژاپن، عربستان، امارات و قطر اشاره کرد.