از ساعت ده صبح نه عضو هیات رئیسه گرد هم می آیند تا در خصوص ادامه همکاری با کی روش یا خواسته او مبنی بر ترک تهران بحث و تبادل نظر کنند. البته کی روش تا پایان مرحله مقدماتی با تیم ملی قرارداد قطعی دارد که در صورت صعود به جام جهانی این قرارداد به صورت اتوماتیک وار تا پایان جام جهانی تمدید خواهد شد و اگر بخواهد در این برهه از زمان تهران را ترک کند باید به فدراسیون فوتبال غرامت بدهد.

 

قطع همکاری با کی روش حتی اگر بخواهیم مربی هم تراز او را به تهران بیاوریم چالش های جدیدی را برای فوتبال به همراه خواهد داشت چرا که مربی جدید برای شناخت از فوتبال ایران و بازیکنان نیاز به زمان خواهد داشت و همین زمان ممکن است امتیازات حساسی را از ایران در دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی بگیرد.

 

اعضای هیات رئیسه مخالف رفتن کی روش هستند و یک بار دیگر به او قول خواهند داد که خواسته هایش را تا حد امکان برآورده کنند. اما هیچ بعید نیست کی روش این بار از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کارت زرد بگیرد. به خاطر مصاحبه ای که علیه دبیر کل داشته است.

 

هر مصاحبه توهین آمیزی علیه سرمربی تیم ملی ممنوع است و هر مربی ای این گونه صحبت کند با واکنش کمیته انضباطی مواجه خواهد شد. پیش تر هم شاهد این اتفاق بودیم اما هیات رئیسه هم از کی روش خواسته بود علیه کسی صحبت نکند!

 

این بار کی روش از هیات رئیسه کارت زرد می گیرد. هیات رئیسه قبلا از علی کفاشیان خواسته بود مصاحبه های کی روش را مدیریت کند اما رئیس در این کار موفق نبوده است.

 

اسپانسر تیم ملی تغییر کرده و زمین های کمپ در حال درست شدن است. کی روش می ماند چون وزارت ورزش و جوانان هم او را می خواهد. از همه مهمتر 10 میلیارد تومان برای کمک به فدراسیون فوتبال از سوی هیات دولت تصویب شده است...

 

ارسال اساسنامه به وزارت ورزش و جوانان

دیگر مسئله مهمی که در جلسه روز شنبه در مورد آن بحث خواهد شد ارسال اساسنامه به وزارت ورزش و جوانان است!

 

قرار است تغییراتی در اساسنامه لحاظ شود. کاهش دوره مدیریت متوالی ریاست فدراسیون فوتبال به 8 سال!، انتخاب روسای رکن های قضایی فدراسیون فوتبال به رای اعضای مجمع عمومی و تغییر تعریف فدراسیون فوتبال در بند یک اساسنامه از جمله مواردی است که تغییر خواهد کرد و ظاهرا برای اعمال این تغییرات نیازی به برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال نیست. اساسنامه ای که به هیات دولت می رود اساسنامه سال 86 است با اضافه شدن چند بد از اساسنامه سال 90 که پیش تر برای تایید این اساسنامه ها جلسه اعضای مجمع عمومی برگزار شده بود.

 

توافق هایی در این باره بین سازمان بازرسی کل کشور، وزارت ورزش و جوانان و هم چنین فدراسیون فوتبال صورت گرفته است. قرار است همه چیز بدون هیاهو پیش رود و انتخابات هم به موقع برگزار شود.