خیلی دوست داریم  شایعه پناهندگی پولادی دروغ باشد

متاسفانه آنهایی که همیشه نسبت به خدمت مقدس سربازی «گارد» مخالف دارند و بر این باورند که در این دو سال از کار و زندگی عقب می‌افتند، علاوه بر اینکه به لحاظ عقلی واقعا عقب افتاده هستند عموما افرادی ترسو و بزدل بوده که هرگز قدر نعمت خدمت مقدس سربازی را نمی دانند. البته کمتر کسی است که نداند سربازی برای ورزشکاران قهرمان و ملی نه یک دوره دوساله سخت که یک زندگی کوتاه خدمت و و شیرین است که در آن فرد سرباز همچون شاهزاده ها زندگی کرده و سخت ترین کار ممکن برای او صبح و بعد از ظهر تمرین کردن و فوتبال بازی کردن است ودر قبال این تمرینات و فوتبال بازی کردن در آمد خوبی هم خواهد داشت. در مورد مهرداد پولادی به عنوان یک ملی‌پوش او می توانست بیشترین بهره را از این فرصت ببرد و به دلیل اینکه عضو تیم‌ملی هم هست شرایطی برای خود فراهم کندکه حداکثر در یک دوره کوتاه مدت (آموزشی) واقعا لباس سربازی بر تن کند و در بیشتر مواقع فقط یک فوتبالیست سرباز باقی بماند. پولادی معلوم نیست با چه کسی مشورت کرد که اولا تن دادن به دو سال سربازی را برای خود فاجعه دانست و ثانیا کاری کردتا خود و خانواده اش را از حداقل 8 سال دیگر حضور مستمر در ترکیب ثابت تیم‌ملی ایران و کسب افتخارات، محبوبیت و همه ارمغان‌های مربوط به آن محروم نمود؟

باید برای مهرداد پولادی افسوس خورد که خواسته یا ناخواسته تن به حماقتی اینچنینی داد تا خیلی چیزها را برای خود محروم کند.

***

به اعتقاد ما هنوز که خبر این پناهندگی قطعی نشده اطرافیان مهرداد می توانند او را  منصرف کنند. آیا کسی نیست به او بگوید در ایران جایگاه یک فوتبالیست ملی پوش آنقدر بالا و رفیع است که می تواند هر کسی را که به این مهم دست پیدا کند به لحاظ شهرت ، ثروت و محبوبیت به اوج برساند؟ آیا پولادی حالا که عزم رفتن به کشور انگلستان را دارد نمی داند برای همیشه خود را از پوشیدن پیراهن تیم‌ملی محروم نموده؟ او قطعا به پوشیدن پیراهن تیم‌ملی انگلستان فکر نکرده که چنین تصمیمی گرفته و همه تصمیمات و تفکراتش در یک دایره محدود و بسته جای دارد. یعنی با این تصور که در دوران سربازی از زندگی عقب می افتد و سخت ترین بیگاری ها را به او تحمل می کنند مرتکب چنین حماقتی شده است.

به اعتقاد ما بر فرض محال  حتی اگر قرار بود پولادی دو سه ماه از دوران دو ساله خدمت مقدس سربازی را در بدترین شرایط سپری کند باز هم ارزش این را نداشت که بخت و آینده درخشان خود را چنان لگد مال کند تا زندگی‌اش از حالا تا سالیان سال تیره و تار شود. به هر حال مهرداد پولادی که در جام‌جهانی 2016 واقعا خوش درخشید این پتانسیل را داشت تا در جام‌جهانی 2018 هم یکی از مهره های مهم و سرنوشت ساز تیم‌ملی ایران باشد . این مدافع چپ پا که ظاهرا به دلیل شرایط مالی لیگ قطر راهی این کشور شد اگر می دانست که ادامه حضورش در تیم‌ملی ایران ممکن بود او را از این طریق راهی لیگ های معتبر جهان کند قطعا این کار را نمی کرد تا ظاهرا به دلیل ترس از سربازی به همه خوبی ها و خوشی‌های موجود بر سر راه زندگی خود پشت پا بزند.