یک ایرانی دومین شاکی رئیس جدید فیفا!

در حالی که هنوز چند ماهی بیشتر از ریاست جیانی اینفانتینو بر فیفا نمی‌گذرد روز گذشته وی در گیر پرونده افشاگری «اسناد پاناما» و به پولشویی و پنهان کاری مالی و زد و بند متهم شد. انتشار این اسناد که به «اسناد پاناما» معروف شده‌‌اند سر و صدای زیاد در جهان به پا کرده است و پای بسیاری از افراد سرشناس و با نفوذ در سراسر جهان به این پرونده باز شده است.

در مورد اینفانتینو اما این اسناد مدعی هستند اینفانتینو زمانی که در پست دبیر کلی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) مشغول به فعالیت بوده دو قرارداد تلویزیونی در سال‌ 2006 با دو تاجر که در جریان فسادهای مالی فیفا دستگیر شدند، به امضا رسانده است و به نوعی وی هم در این فساد مالی شریک است. هر چند رئیس جدید فیفا با صدور بیانیه‌ای و به کار بردن عباراتی نظیر «صداقتش زیر سئوال رفته غمگین است» سعی دارد خود را سالم و موجه نشان بدهد اما حتی در صورت سلامت کاری سوابق بد و فساد گسترده در فیفا، یوفا و کمیته اخلاق فیفا که همگی به تازگی افشا شده باعث می‌شوند تا کمتر کسی ذهنش را نسبت به سلامت بودن اینفانتینو پاک کند.

 

اتهام دوم به رئیس فیفا، سرقت فوتبالی

در حالی که تنها یک روز از این اتهام می‌گذرد یک ایرانی به نام محمود کاتبی مدعی است که رئیس فیفا سرقت فوتبالی کرده و طرح او را به نام خودش قالب کرده! در واپسین روزهای سال 94 اینفانتینو اعلام کرد فیفا قصد دارد تعویض چهارم را به طور آزمایشی در وقت‌های اضافه وارد قوانین کند. قرار است این طرح در رقابت‌های المپیک و جام باشگاه‌های جهان در دیدارهایی که به وقت اضافه می‌کشد مورد آزمایش قرار گیرد. در بیانیه فیفا آمده است: کمیته اجرایی فیفا تصمیم گرفته این طرح را در رقابت‌های المپیک تابستانی، جام‌جهانی زیر 20 ساله‌های زنان و همچنین جام باشگاه‌های جهان پیاده کند.

دیروز اما یک ایرانی به دفتر 90 آمد و مدعی شد این طرح به نام او ثبت شده است. محمود کاتبی که حدود 12 سال پیش با روزنامه 90 همکاری‌هایی هم داشت اسنادی را به ما ارائه کرد که نشان می‌دهد وی در اواخر سال 2011 این طرح را به فیفا، AFC و چند مرجع فوتبالی دیگر ارائه و به نام خود ثبت کرده است.

کاتبی دیروز علاوه بر ارائه مدارک خود این متن را برای ما نوشت: اینجانب محمود کاتبی در حدود سال 1390 خورشیدی برابر با سال 2010 میلادی بر اساس یک تفکر فوتبالی احساس کردم با توجه به خطوط 4 گانه یک تیم فوتبال در داخل زمین، نیاز است به دلایلی چهار تعویض برای هر تیم در نظر گرفته شود. هر چند که تا این تاریخ تعداد تعویض‌ها برای هر تیم 3 نفر است.

تصور فرمایید یک سرمربی در دقیقه 70 که معمولا عرف است هر 3 تعویض خود را انجام داده، حال و در این لحظه دروازه‌بان تیم دچار مصدومیت شود. در واقع چاره کار این است در حالی که دروازه‌بان دوم آن تیم روی نیمکت «جایگاه پشتیبان» حضور دارد سرمربی یک بازیکن را از ارنج داخل زمین حذف کرده و درون دروازه قرار بدهد. همین امر باعث می‌شود ساختار یک تیم به هم بریزد و استرس به کل تیم وارد می‌شود و تماشاچیان تیم دچار بحران روحی می‌گردند. تیم مقابل نیز به این لحاظ که تیم حریف 10 نفره شده است دچار تغییر تاکتیک می‌گردد و نکته آخر در طول حدود 20 دقیقه پایانی کیفیت بازی به شدت افت کرده و به نوعی نتیجه نهایی نیز عادلانه نخواهد بود.

برای همین منظور اینجانب پیشنهاد تعویض چهارم را صرفا برای دروازه‌بان مطرح کردم که هم رعایت عدالت در خطوط 4 گانه یک تیم لحاظ گردد و هم با توجه به طرح تعویض برای دروازه‌بان به صورت اختصاصی نقطه‌ قوتی عاطفی و فنی برای تربیت دروازه بان در کشور باشد.

در همین راستا این طرح را ابتدا برای فیفا ایمیل نمودم (سند شماره یک) که فیفا در پاسخ اینجانب مرا به اداره قوانین کشور ولز ارجاع داد و من طرحم را عینا برای ایشان ایمیل کردم و آنها هم در پاسخ اعلام کردند این طرح قابلیت بحث را دارد و ما به رسم امانت آن را حفظ می‌کنیم تا به نام خود شما منظور گردد (برابر سند شماره 2)

متعاقب آن من این طرح را برای AFC ایمیل کردم که کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز طی ایمیلی از طرح اینجانب تشکر کرد. (برابر اسناد پیوست)

در کنار انجام این امور بنده رونوشتی از این طرح برای تعدادی از کارشناسان و خبرنگاران فوتبالی کشور از جمله آقایان دکتر صدر، اصفهانیان، عسگری، محصص و نصیرزاده ایمیل کردم که دوستان برابر برداشت خود دیدگاه‌های متفاوتی را ارائه دادند.

توضیح این که تمامی این موارد را در هماهنگی و با راهنمایی و مشورت دوست و استاد بزرگوارم جناب آقای سید محمد کاظم اولیایی اجرا نمودم.

توضیح این که اینجانب دارای سوابق و تخصص ورزش فوتبال طی سال‌های متمادی به عنوان خبرنگار ورزشی در روزنامه‌های نود، البرز ورزشی، استقلال جوان، پیروزی، مدیر اجرایی روزنامه پاس جوان، گزارشگر برنامه ورزش از نگاه دو سیما، گزارشگر برنامه‌های ورزشی شبکه خبر همانند پارازیت و دوربین خبرساز، نویسنده و مجری برنامه‌های تلویزیونی در حوزه ورزش و فوتبال در استان همدان، مسئولیت فرهنگی در هیات فوتبال، مدیر روابط عمومی باشگاه پاس همدان بوده‌ام و در حال حاضر نیز مدیر روابط عمومی و سخنگوی کانون مرکزی هواداران فوتبال ملی و باشگاهی ایران هستم.