استقلال اول است اما شاهنامه آخرش خوش است!

مسعود معینی درباره وضعیت تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: کمی نگران شرایط استقلال هستیم. من 40،50 سال است در فوتبال حضور دارم و می‌دانم چه خبر است. این درست که استقلال در صدر جدول قرار گرفته اما شاهنامه آخرش خوش است! بازی‌های آینده نه تنها برای استقلال، بلکه برای پرسپولیس هم سخت است و به عنوان مثال سرخ‌پوشان باید دیدار سختی با ملوان برگزار کنند.

وی افزود: بزرگترین هنر پرویز مظلومی این است که به بازیکنان بفهماند فوتبال نود دقیقه است. استقلال باید با انگیزه و پرانرژی‌تر بازی کند تا به چیزی که می‌خواهد، دست یابد. البته فرسودگی لیگ در بازیکنان استقلال تاثیر گذاشته است. این مسئله در پرسپولیس نیز مشهود است، به طوری که آنها در دیدارهای اخیر مانند گذشته، شادابی لازم را ندارند. از طرفی مصدومیت بازیکنانی چون روزبه چشمی هم تاثیرگذار بوده است. استقلال از نبود هافبک دچار مشکل بود و اکنون هافبک اصلی خود را هم از دست داده است.

«خیلی مهاجم داشتیم، مشکل آرش برهانی هم اضافه شد». عضو هیئت مدیره استقلال با بیان این جمله تصریح کرد: برهانی پسر خوبی است و در رسانه‌ها متوجه شدم که از نیمکت‌نشینی خود ناراحت است. امیدوارم این مشکل حل شود و استقلال بتواند از همه داشته‌های خود استفاده کند. دیدار روز یکشنبه با سپاهان برای استقلال سخت خواهد بود، چرا که سپاهانی‌ها می‌خواهند به بحران خود پایان دهند و برای شکست استقلال به میدان خواهند رفت. ایگور استیماچ نتایج خوبی با سپاهان نگرفته و به دنبال جبران این نتایج است.

معینی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به درگیری‌های لفظی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی و علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال کرد و گفت: برای این فوتبال متاسفم که این اتفاقات می‌افتد. شیوه رفتار سرمربی تیم ملی درست نیست. شما هرگز نمی‌توانید چنین رفتارهایی از مربیانی چون فرگوسن و آرسن ونگر ببینید. کی‌روش به مدیران و مسئولان کشور اهانت کرده و رفتار او قابل تحمل نیست.

عضو هیئت مدیره استقلال گفت: برای افشین پیروانی احترام قائلم چون متعلق به خانواده بزرگ پیروانی است. او مدیر تیم ملی و انسان خوبی است اما نمی‌دانم چرا رفتار کی‌روش را تایید می‌کند. از طرفی باید نگاهی به رفتارهای علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال داشته باشیم. کفاشیان باید رفتار مسئولان فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی را می‌دید که اجازه ندادند کی‌روش در حضورش در این کشور چنین کارهایی انجام دهد. کفاشیان به جای خندیدن و تناقض‌گویی باید درباره کی‌روش تصمیم درستی می‌گرفت.

«پیشنهاداتی که برای کی‌روش مطرح می‌شود، بازی رسانه‌ای است». وی ادامه داد: مطمئن باشید، کی‌روش پیشنهاد خوبی دریافت می‌کرد، در ایران نمی‌ماند. در جایی شنیده‌‌ام که حقوق ماهیانه کی‌روش نزدیک به 450 میلیون تومان است که رقم خیلی زیادی است.

معینی گفت: یکی از مربیان قدیمی فوتبال گفته هیچ کدام از مربیان ایرانی نمی‌توانند سرمربی رئال مادرید شده یا تیم جوانان پرتغال را قهرمان اروپا کنند. در زمانی که پرتغال قهرمان شد، بازیکنانی چون فیگو حضور داشتند. کی‌روش چه تحولی در فوتبال ایران ایجاد کرده است؟ آیا پیروزی مقابل هند، گوام و عمان تحول است؟ اسدی دوست صمیمی من است و اظهارات کی‌روش علیه او درست نیست. برای من قابل هضم نیست که کی‌روش بگوید اسدی فرق زمین فوتبال و زمین سیب‌زمینی را نمی‌داند.