به ما گفتند به پرسپولیس گل نزنید

علی فتح الله زاده زمستان 91 در گفت و گو با شبکه ورزش مدعی شد در دربی سال 78 که پرسپولیس 9 نفره شد به بازیکنان تیم او توصیه شده بود که به پرسپولیس گل نزنند.

 

وی اظهار داشت:الان چون سال ها از آن زمان گذشته است، من قضیه را کمی باز می کنم. واقعیت این است که در آن بازی، داور در نیمه نخست دو بازیکن حریف را اخراج کرد و همه گفتنددر نیمه دوم استقلال چند گل می زندو حتی شاید بتواند آن 6 گل سال ها قبل را جبران کند.

فتح الله زاده افزود:آن روز من برای اولین بار نگرانی و استرس را در نگاه علی آقای پروین دیدم و این را هم دیدم که مهندس فائقی به ایشان نگاهی کرد و خواست با همان نگاهش او را آرام کند. اینجا بود که در پایان نیمه نخست فضای رختکن استقلال، فضای خاصی شد. همه به هم نگاه می کردندکه قرار است در نیمه دوم چه اتفاقی بیفتد. بازیکنان استقلال هم رابطه نزدیکی با مهندس فائقی داشتند و انگار به آنها الهام شده بود که باید در نیمه دوم، استقلال آرامتر بازی کند. 

 وی خاطرنشان کرد:پس از بازی هم دوستان ما می گفتند در نیمه دوم تمام صحنه های مشکوک به نفع پرسپولیس  سوت زده شد تا مسابقه صفر – صفر تمام شود. من نمی دانم آن زمان در چه مقطع کشور قرار داشتیم که پذیرفتم بازی به آن شکل تمام شود اما قطعا اگر الان بود جور دیگری رفتار می کنم و می گفتم بازی می تواند یک – صفر به نفع استقلال تمام شود تا اتفاق بدی نیفتد.

فتح الله زاده افزود: این را بگویم که این اتفاق هرگز در آینده و پس از آن تکرار نشد و هرگز در هیچ یک از بازی های دربی یا مسابقات دیگر به ما توصیه ای نشد و هر چه بود داخل میدان رخ داد. در واقع آن بازی یک استثنا بود.