کی‌روش: امیدوارم با استعفایم موافقت کنند

کارلوس کی‌روش پس از نشست با اعضای هیئت رئیسه اظهار داشت: همانطور که مطلع هستید چند هفته پیش درخواست استعفای خود را تقدیم فدراسیون فوتبال کردم. بعد از بازی‌های تیم ملی امروز این فرصت را داشتم در خصوص مسائل صحبت کنم و با کمال افتخار در خدمت اعضای هیئت رئیسه باشم و بعد از جلسه تصمیم گرفتم همه چیز را کاملاً توضیح بدهم.  

وی اضافه کرد: باید تشکر کنم از علی کفاشیان که این فرصت را به من داد تا تجربه 5 ساله حضورم در ایران را برای اعضای هیئت رئیسه بیان کنم و متشکرم که توانستم مشکلات تیم ملی را بگویم.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: بعد از 5 سال تمام تلاش خودم را کردم تا به تیم ملی ایران کمک کنم و تمام توانم را گذاشتم. اعتقاد راسخ دارم با شرایط فعلی صعود به جام جهانی دشوار است و راه سختی پیش‌رو داریم. در حال حاضر به جایی رسیدیم که تنها صحبت از مشکلات مالی نیست، بلکه برخی مسائل هست که برای من قابل درک نبوده و قابل مذاکره هم نیست. من این مسائل را به هیئت رئیسه سپردم.

کی‌روش گفت: تا تاریخ 30 آوریل 2016 (11 اردیبهشت 95) به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به وظایف خود پایبند هستم. آقای کفاشیان از من درخواست کرد در مراسم قرعه کشی انتخابی جام جهانی حضور داشته باشم و من به احترام او، این درخواست را پذیرفتم. بعد از این تاریخ که بنده تقاضای استعفای خود را تقدیم ریاست فدراسیون فوتبال کردم، هیچ گزینه‌ای جلوی روی خودم نمی‌بینم. می‌توانم این را متصور باشم که پس از این تاریخ به پایان رابطه خودمان رسیده باشیم. در پنج سال گذشته به خط مقدم آمدم و در راه حفاظت از تیم ملی در خط مقدم در جنگ بودم و با کمال افتخار این کار را انجام دادم.

وی ادامه داد: هیچگاه ترس و واهمه‌ای از دفاع و منافع تیم ملی نداشتم و همیشه این حس را داشتم که در خط مقدم از تیم ملی ایران دفاع کنم و برای تیم ملی بجنگم. چه در کنفرانس های خبری و چه در دیدارهایی که داشتم و در تحریم‌هایی که ایران در آن بود، همیشه در کنفرانس‌ها سعی کردم از ایران دفاع کنم، اما اکنون زمان قول‌های واهی و وعده و وعیدها تمام شده و زمان ارائه کردن راهکارهاست. امیدوارم فدراسیون فوتبال راهکارها و برنامه‌های بهتری برای تیم ملی و بازیکنان اتخاذ کند. همینطور آینده بنده و آینده تیم ملی در دستان هیئت رئیسه محترم است و امیدوارم با استعفای من موافقت کنند،‌ چون بعد از پنج سال اعتمادی که برای پیدا کردن راه‌ حل‌ها داشتم را از دست دادم. امیدوارم هیئت رئیسه تصمیم درستی اتخاذ کند.

سرمربی تیم ملی عنوان کرد: خیلی ممنون هستم از دوستانم و هیچوقت انتظار نداشتم کارم در ایران پنج سال طول بکشد و امیدوارم تصمیمی که هیئت رئیسه امروز یا 30 آوریل (11  اردیبهشت) می‌گیرد، تصمیم درستی برای رقابت با رقبای ما مانند کره‌جنوبی،‌ ژاپن، عربستان، امارات، قطر و حتی ازبکستان باشد. شرایط من بسیار شفاف است و با این شرایط امکان ادامه همکاری وجود ندارد. شرایطی است که فقط وعده و عید می‌دهند و هیچ راهکاری برای حمایت وجود ندارد.