می‌دانید چرا از کی‌روش حمایت می‌کنم؟، به خاطر وطنم

افشین پیروانی پس از پایان نشست کی‌روش در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالم که در سال نو در سالن کنفرانس فدراسیون حضور داشته‌اید.

یک سؤال می‌کنم و خودم جوابش را می‌دهم. چرا از کی‌روش حمایت می‌کنم؟ من با مربیان زیادی کار کرده‌ام.

مدیر تیم ملی فوتبال گفت:همه مربیانی که با آنها کار کردم قابل احترام بودند اما به خاطر دو مسئله در حمایت از کارلوس کی‌روش پافشاری می‌کنم. هر چند به خاطر این حمایت مورد انتقاد زیادی قرار گرفتم اما اول اینکه عاشق وطنم هستم و ایران را دوست دارم و به فوتبالی که در آن بازی کردم و کاپیتانش بودم عشق می‌ورزم. من پستی را قبول کردم که شاید برای معدود دفعاتی است که یک ورزشکار این را در اختیار داشته است. حضورم با استقبال مواجه بود. چند جلسه با فدراسیون و کی‌روش قبل از گرفتن این پست داشتم و یا علی گفتم که تا آخرش بروم. کار بدی نیست که از تیم ملی حمایت کنم و دوست دارم تیم ملی موفق شود و به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: من تمام قد در اختیار تیم ملی هستم. کسی هم که می‌خواهد انتقاد کند مسائل دیگری را هم مدنظر قرار بدهد. اگر امروز کی‌روش نامی آمده است در گذشته ایویچ را داشتیم که خدا رحمتش کند. من نزدیک یک سال است از نزدیک شاهد کار کی‌روش هستم. در گذشته چون روی مربی تیم ملی تسلط داشتند گفتند پیروانی، عابدزاده، سعداوی و خداداد عزیزی را دعوت نکنند. خودم 2 سال بیرون از تیم ملی بودم اما کی‌روش اجازه دخالت در کار فنی‌اش را به کسی نمی‌دهد و فقط امکانات می‌خواهد.

پیروانی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده گفت: اگر هیأت رئیسه امکانات مورد نظر را فراهم کند، تازه بر سر موضوع اتفاقات فوتبالی می‌رسیم. فوتبال برد و باخت دارد. به قول کی‌روش اگر میزبان یکی از کشورها در مقدماتی جام ملت‌ها باشیم مثلا میزبان قطری باشیم که 9 بازیکنش گذرنامه خارجی دارند چه کاری باید بکنیم؟ ما و ژاپن در عمان بودیم اما ژاپن زودتر از ما به ایران رسید. آنها چند ساعت استراحت کردند و ما فردا عصر به ایران رسیدیم. مربی تیم ملی حرفه‌ای است و امکانات حرفه‌ای می‌خواهد.

وی افزود: کی‌روش می‌گوید امکانات بدهید.40 میلیارد تومان پول آمده است. بخشی از آن را هزینه کنید. 10 میلیون دلار از فیفا و 2 و نیم میلیارد از AFC آمده است. بخشی از این پول‌ها باید هزینه تیم ملی شود. کسانی که انتقاد می‌کنند بهتر است فکر کنند و دو دو تا چهارتا کنند و فقط برای حضور در رسانه‌ها صحبت نکنند. نه اینکه در رسانه‌ها صحبتی مطرح کنند و بعد پیامک خصوصی بدهند که شما درست می‌گویید. من به خاطر وطنم از کی‌روش حمایت می‌کنم. می‌گویند او که می‌دانست امکانات نداریم چرا قراردادش را تمدید کرد. باید برای تیم ملی امکانات فراهم کرد تا نه کی‌روش بلکه هر مربی دیگری که می‌آید بتواند با اقتدار کار کند و نتایج خوبی هم بگیرد.

پیروانی در پایان در مورد اینکه 2 ساعت در هیأت رئیسه صحبت کردید و نتیجه آن چه می‌شود، گفت: کی‌روش دو ساعت در جلسه در مورد امکانات و تمامی مسائل صحبت کرد. همه اعضای هیأت رئیسه هم صحبت‌های او در مورد کمبود امکانات را تائید کردند. با تائید خالی اتفاقی نمی‌افتد همه باید پای کار بیایند و هر کسی که می‌تواند از تیم ملی حمایت کند باید این کار انجام دهد. این یک وظیفه شرعی است.می دانید که در این شرایط المپیک هم در پیش است و ورزش نیاز به حمایت دارد. امکانات لازم نباشد موفقیتی به دست نمی‌آید.