آقای زارع از پرسپولیس گل می خورید تقصیر ما چیست؟

فریدون اصفهانیان در واکنش به ادعای مسئولان و بازیکنان تیم ملوان مبنی بر اینکه در بازی با پرسپولیس برای دوازدهمین بار از اشتباهات داوری لطمه خوردند، گفت: من روز گذشته در نشست هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال شرکت کرده و پس از آن نیز در راه بازگشت به شهرم بودم، به‌همین دلیل بازی تیم‌های ملوان و پرسپولیس را ندیدم، اما پس از آن صحنه‌های گل و پنالتی را دیدم. باید بگویم تصمیمات داور در این صحنه‌ها کاملاً درست بود. همچنین با برخی از همکارانم صحبت کردم که آنها نیز به من گفتند اشتباهات داوری در این دیدار تأثیرگذار نبود، بنابراین نمی‌دانم چرا ملوانی‌ها نسبت به عملکرد داور معترض هستند. فکر می‌کنم در مجموع تیم داوری بازی ملوان - پرسپولیس روز خوبی را پشت سر گذاشت.

وی در مورد اینکه ملوانی‌ها معتقدند در یک صحنه که کامیابی‌نیا با مازیار زارع برخورد کرد باید توسط داور اخراج می‌شد، اظهار داشت: من آن صحنه را ندیدم و باید فیلم بازی را ببینم تا در مورد آن صحنه نظر بدهم. بازهم اگر ملوانی‌ها ادله‌ای برای قضاوت بد داور بازی و یا کمک‌های او دارند آن را بررسی می‌کنیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد مصاحبه‌های مازیار زارع و پژمان نوری که اعلام کردند اراده‌ای برای قهرمانی پرسپولیس وجود دارد، تأکید کرد: چنین مصاحبه‌های تحریک‌آمیزی آنهم در پنج یا شش هفته پایانی لیگ که بازی‌ها به اوج حساسیت خود رسیده باید به مراجع انضباطی فدراسیون ارجاع داده شود تا به آنها رسیدگی شود. در اینجا باید بگویم آقای زارع! تیم شما در لحظات پایانی گل می‌خورد چرا علیه داوران هجمه ایجاد می‌کنید؟! شما باید در این خصوص رفتار حرفه‌ای داشته باشید. مطمئن باشید اگر باشگاه ملوان مدارکی دال بر اینکه از اشتباهات داوری در دیدار مقابل پرسپولیس لطمه خورده است، ارائه کند، آنها را بررسی می‌کنیم. اطمینان داشته باشید از سوی کمیته داوران اراده‌ای برای قهرمانی پرسپولیس و یا هر تیم دیگری وجود ندارد و داوران ما در سلامت کاری کامل و بدون حواشی می‌خواهند قضاوت کنند.

اصفهانیان در مورد انتخاب داور دربی نیز گفت: باید برای قضاوت در دربی از داورانی استفاده شود که تجربیات لازم را داشته باشند. ما به‌موقع داوران دربی را معرفی خواهیم کرد، چرا که با معرفی زودهنگام آنها ممکن است برای قضاوت در بازی روز جمعه با مشکلاتی دست به گریبان شوند.