محمد ملکی در مورد وضعیت استقلال اهواز و مشکلات این تیم، گفت: متاسفانه همه از مشکلات تیم ما با خبر هستند ولی هیچ کدام از مسئولین استان این مسئله برایشان مهم نیست و وضعیت استقلال اهواز بسیار بغرنج است.

وی در مورد دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان و مشکلات داوری عنوان کرد: نمی‌دانم چرا داوری برای ما گذاشته می‌شود که شهامت سوت زدن ندارد. شما اگر دیدارهای استقلال اهواز را بررسی کنید می‌بینید که ما در بسیاری از مسابقات نتیجه را به خاطر اشتباهات داوری واگذار کردیم. در فصل جاری فقط 4 امتیاز از تیم ما تقدیم به استقلال شده است.

مالک باشگاه استقلال اهواز تاکید کرد: متاسفانه یک داور ناشناس را برای بازی ما انتخاب کردند. برای سازمان لیگ به خاطر این انتخاب‌ها متاسفم. از مهدی تاج انتظار داریم داوران با تجربه را برای این مسابقات حساس انتخاب کنند تا حقی از تیمی ضایع نشود. اگر می‌توانستیم به خاطر اشتباهات داوری و این مشکلات از لیگ انصراف می‌دادیم.

ملکی تاکید کرد: از استاندار، مسئولان استانی خوزستان کیانی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان و ... گله‌مندم که در این رابطه واکنش و اظهارنظری ندارند و دست روی دست گذاشته اند تا این شرایط سخت برای استقلال اهواز رقم بخورد.

وی در مورد اینکه آیا مسئولان استان برای حل مشکلات مالی به آنها کمک کرده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه ما نه از ابتدای فصل اسپانسری داشتیم و نه کسی به یاری‌مان آمد. تنهایی و با مشکلات فراوان کار را پیش می‌بریم و این وضعیت سخت را داریم.

ملکی در پاسخ به این سوال که شایعه شده احتمال دارد امتیاز استقلال اهواز در صورت سقوط به لیگ یک در عوض بخشی از بدهی‌های این تیم به فولاد خوزستان به تیم فولاد نوین واگذار شود عنوان کرد: دراین موارد در حال مذاکره هستیم تا این بدهی‌ها را به شکلی حل کنیم. واقعا بگویم اگر می‌دانستم فوتبال این وضعیت را دارد پا پیش نمی‌گذاشتم. با صداقت برای کمک کردن به فوتبال جلو آمدیم اما مسئولان استان و هیچ کس دیگری به ما کمک نکرد.

وی در مورد اینکه احتمال این واگذاری چقدر است، عنوان کرد: هفته آینده به خوزستان می‌روم تا در مورد این بدهی‌ها مذاکره کنیم.

مالک باشگاه استقلال اهواز در ادامه یادآور شد: به ما قول حمایت دادند و در حالی که تنها 8 روز به شروع مسابقه باقی مانده بود امتیاز فولاد نوین را گرفتیم تا استقلال اهواز پس از سال‌ها به رده اول فوتبال ایران بیاید و باعث شادی دل هواداران شود اما ما را با مشکلاتمان تنها گذاشتند.

وی در مورد اینکه آیا قصد اعتراض به سازمان لیگ جهت مشکلات داوری را دارند، عنوان کرد: در گذشته بارها اعتراض کردیم و در این مورد مصاحبه انجام دادیم اما هیچ تاثیری در وضعیت ما نداشت. فقط در صحبت‌هایی که با ما می‌کنند می‌گویند حق باش ما است. تا به الان 12 امتیاز از ما گرفته‌اند. شما فکر می‌کنید یک تیم چطور سقوط می‌ کند. سر تیم ما را بریدند و انتظار دارید مردم بدانند که چطور علیه استقلال اهواز ناداوری شد. واقعا گله‌مند هستیم و از این مشکلات ناراحتیم.