ما نه! پرسپولیس باید محروم شود

سرهنگ نجفی در رابطه با اتفاقات به وجود آمده پس از پایان بازی دیروز ملوان و پرسپولیس اظهار داشت: «بعد از پایان بازی تمام تدابیر لازم برای برقراری امنیت در ورزشگاه از سوی ماموران نیروی انتظامی انجام شد و فکر نمی کنم هیچ مشکلی برای هواداران و بازیکنان پرسپولیس به وجود آمده باشد.»

 

وی در واکنش به اینکه گفته می شود بازیکنان پرسپولیس بیش از یک ساعت به خاطر تهدید برخی هواداران ملوان در رختکن محبوس شده بودند عنوان کرد: «اصلا چنین چیزی صحت ندارد. شخصا به رختکن پرسپولیس رفتم و به آنها اعلام کردم هر زمان آمادگی داشتند از رختکن شان بیرون بیایند به ما اعلام کنند. حتی چند دقیقه ای گذشت به آنها گفتیم که زودتر این کار را انجام دهند. بعد از آن هم وقتی سوار اتوبوس شدند به همراه فرمانده یگان ویژه استان تا انتهای حوزه استحفاظی شهرستان انزلی آن ها را اسکورت کردیم تا بدون مشکل راهی تهران شوند. نه کسی در رختکن حبس شده بود و نه مشکلی وجود داشت.»

 

رئیس پلیس اطلاعات شهرستان انزلی درباره تصاویری که از درگیری روی سکوها و مصدوم شدن هواداران پرسپولیس تصریح کرد: «من که در ورزشگاه بودم هیچ درگیری روی سکوها ندیدم. چون اصلا هواداران دو تیم ارتباطی با یکدیگر نداشتند و ما فاصله خوبی بین آنها ایجاد کرده بودیم. بعد از پایان بازی هم ابتدا تماشاگران تیم ملوان از ورزشگاه خارج شدند و سپس پرسپولیسی ها را به بیرون از ورزشگاه هدایت کردیم. البته تنش هایی در طول بازی به وجود آمد که فکر می کنم دلیل اصلی آنها هم هواداران پرسپولیس بودند که در دقیقه 45 بازی به خاطر خطایی که داور از طارمی گرفت بطری های آب خود را به سمت کمک داور پرتاب کردند.»

 

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: «البته در انتهای بازی هم ملوانی ها چنین کاری را تکرار کردند اما شروع درگیری ها با هواداران پرسپولیس بود که در نیمه اول چنین کاری را انجام دادند. فکر می کنم بازی در شرایط خوبی برگزار شد و تنها مشکل این بود که بیش از ظرفیت ورزشگاه تماشاگر در استادیوم وجود داشت. به هر حال فوتبال بخشی از زندگی مردم انزلی است و به همین دلیل استقبال خوبی از این بازی شده بود.»

 

سرهنگ نجفی در پایان در واکنش به اینکه شنیده می شود هواداران ملوان به دلیل سابقه ای که دارند محروم خواهند شد گفت: «اگر قرار به محرومیت باشد هواداران پرسپولیس باید محروم شوند چون آنها شروع کننده درگیری ها بودند. ما دوربین هایی را در ورزشگاه کار گذاشته بودیم که تصاویر تمام دقایق بازی را ضبط کردند.»