روزی که پرویز مظلومی به طعنه و در واکنش به اعتراض پرسپولیسی ها برای داوری ها به سود استقلال، می گفت: «پرسپولیس که رقیب ما نیست!» شاید اصلا فکر نمی کرد تیم انتهای جدولی برانکو ایوانکوویچ اینچنین اوج بگیرد و در آستانه دربی برگشت، جدی ترین رقیب در لیگ برای قهرمانی باشد.

 

پرسپولیس با برد در انزلی حالا برای اولین بار در چند سال اخیر حتی اگر شده برای یک روز، بالاتر از استقلال قرار گرفته و همین اتفاق نادر سبب شده تا موجی از کری های بی پایان از سوی پرسپولیسی ها برای استقلال مظلومی خوانده شود.

 

اما آنچه مظلومی را نگران می کند، نه این کری ها که انسجام تیمی و بازی های خوب تیم جوان برانکو است که در دربی رفت هم حسابی استقلال را آزار داد.

 

مظلومی که تیمش به بالانسی تیم جوان برانکو نیست و سیر حرکتی اش از ابتدای فصل هم خیلی صعودی نبوده و حالا کمی در مسیر افت قرار گرفته، بازیکنان نسل نوی شاخصی مثل مهدی طارمی و علی علیپور در تیمش ندارد و آبی ها فوتبال شان اصلا آن هیاهو و هیان رقیب را ندارد و این در چند هفته پایانی شرایط را برای مظلومی سخت می کند.

 

او که همیشه عادت به کری خواندن برای رقیب سنتی دارد، حالا می ترسد مثل بار قبل که مرفاوی گفته بود پرسپولیس با 12 امتیاز کمتر اصلا کجای جدول است و ته فصل پایین تر از تیم دنیزلی قرار گرفت، او هم قافیه را به برانکو ببازد و آن وقت برای کارش فاجعه ای بزرگ رخ می دهد.

 

حضور همزمان نفت و تراکتورسازی در نیمه بالای جدول و سیر رو به رشد این دو تیم که مربیانش آلترناتیو های همیشگی مظلومی هستند هم شرایط را برای این مربی دشوار تر از قبل می کند.

 

اینکه چه اتفاقی برای مظلومی می افتد، استرس بیش از حدی که او دارد و فشاری که کری های تیم رقیب رویش ایجاد می کند در دو بازی سخت با سپاهان و دربی، شرایط استاد مظلومی را به سختی دگرگون کرده است.