ابراهیم قاسم‌پور در مورد دربی 82 پایتخت گفت: دو تیم استقلال و پرسپولیس شرایط متفاوتی دارند. پرسپولیس شروع خیلی بدی داشت و استقلال لیگ را خیلی خوب شروع کرده بود. با این حال هرچه از لیگ گذشت پرسپولیس روز به روز بهتر شد و تیمی که در نیمه پایینی جدول قرارداشت اکنون خودش را به جمع مدعیان رسانده است اما استقلال صدر جدول را بعد از هفته‌ها از دست داده است.

وی ادامه داد: در نیم‌فصل دوم لیگ هم پرسپولیس بهتر از استقلال نتیجه گرفت و استقلال امتیازگیری برایش سخت شد. بازی‌های این تیم دیگر طراوت و زیبایی اوایل و اواسط فصل را هم نداشت و نتیجه دلخواه را در مسابقات نمی‌گرفت اما پرسپولیس روز به روز بهتر شد و به همین دلیل می‌گویم که شانس پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر بیشتر از استقلال است. 

قاسم‌پور تصریح کرد: اگرچه هیچ بازی ساده‌ای در لیگ وجود ندارد اما بازی‌های پرسپولیس بعد از دیدار با استقلال به مراتب سبک‌تر از حریف سنتی‌اش است ضمن اینکه بازیکنان پرسپولیس وقتی از پایین جدول به بالای جدول رسیده‌اند از نظر روحی هم در شرایط مناسبی قرار دارند اما بازیکنان استقلال زیر فشار روحی بیشتری قرار دارند. 

سرمربی اسبق پاس گفت: بازی دربی شرایط خاص خودش را دارد و این گونه نیست که هر تیمی که بهتر است حتما پیروز می‌شود. نتیجه این بازی قابل پیش‌بینی نیست و گاهی اوقات تیمی که شرایطش مناسب‌تر نیست پیروز می‌شود.

وی در مورد دلیل افت استقلال و روند صعودی پرسپولیس را چه می‌داند، گفت: عوامل زیادی می‌تواند در این مسئله دخیل باشد. یکی از عوامل می‌تواند افت بازیکنان کلیدی استقلال باشد و دلیل دیگر اینکه بازیکنان نیمکت‌نشین استقلال در سطح بازیکنان اصلی نیستند. این مسئله خیلی مهم است. به خصوص در لیگی که فرسایشی باشد.

قاسم‌پور در مورد شانس‌های اصلی قهرمانی گفت: اگرچه استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال شانس‌های اصلی قهرمانی هستند اما به عقیده من استقلال خوزستان شانس کمتری برای قهرمانی دارد. تیم عبدالله ویسی اگرچه بسیار خوب است اما به همان اندازه جوان و کم‌تجربه است. ضمن اینکه این تیم فقط در اهواز هوادار دارد اما استقلال و پرسپولیس در همه شهرها طرفدار دارند بنابراین به نظر من پرسپولیس و استقلال شانس‌شان برای قهرمانی بیشتر از تیم عبدالله ویسی است هرچند به دلایلی که گفتم شانس پرسپولیس را هم بیشتر از استقلال می‌دانند.