خداداد عزیزی در رابطه با برگزاری دربی پایتخت در جمعه هفته جاری اظهار داشت: من که هیچ وقت نه دربی باز بودم و نه نتیجه این بازی آنقدر برایم اهمیت داشته است اما امیدوارم بازی جذابی از آب در بیاید تا تماشاگران از آن لذت ببرند. همواره این بازی از  حساسیت بالایی برخوردار بوده و به همین خاطر اکثرا پرگل و جذاب نیست اما  این بار شاید به خاطر حساسیتی که در بالای جدول به وجود آمده دو تیم برای رسیدن به پیروزی تلاش کنند. 

وی ادامه داد:  معتقدم هم استقلال و هم پرسپولیس شرایط خوبی دارند اما اینکه بگوییم قطعا برنده این دیدار قهرمان لیگ خواهد شد اشتباه است چون استقلال خوزستان هم خیلی خوب خودش را بالا کشیده و به هیچ عنوان نباید تیم ویسی را دست کم بگیریم. اگر به بازی های آینده چند تیم بالای جدول نگاه کنیم از نظر من کار استقلال خوزستان برای قهرمانی راحت تر است. البته نتیجه دربی هم در این که کدامیک از تیم های پرسپولیس و استقلال به قهرمانی نزدیکتر خواهند بود تاثیرگذار است.

پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه بازی کردن برای چند بازی در ترکیب پرسپولیس را هم دارد در پاسخ به این سوال که در این بازی طرفدار کدام تیم است تصریح کرد: من امیدوارم هر تیمی که بهتر بازی می کند و حقش هست برنده شود. هیچ وقت به استقلال و پرسپولیس تعصبی نداشته ام. و خودم را وارد  ماجرای طرفداری از این دو تیم نمی کنم. البته بازی را می بینم و همانطور که گفتم امیدوارم تیم بهتر برنده شود. 

عزیزی درباره اینکه حسرت بازی نکردن در دربی او را اذیت می کند یا خیر، گفت: نه تنها بازی نکردن در دربی بلکه در زندگی ام حسرت هیچ اتفاقی را نخورده ام. من بازی های خیلی بزرگتر از این دیدار را تجربه کردم و خداراشکر به آنچه که می خواستم رسیدم. البته دربی تهران با سایر بازی ها متفاوت است آن هم به خاطر تماشاگرانی هست که به ورزشگاه می آیند وگرنه اصفهان ، تبریز و مشهد هم دربی دارند. 

وی درباره بحث جدایی  کارلوس کی روش از تیم ملی خاطرنشان کرد: خیلی علاقه ندارم در این باره صحبت کنم چون به نظرم بحث رفتن یا ماندن کی روش تبدیل به یک سناریوی تکراری شده است. البته از نظر فنی کی روش را کاملا قبول دارم و معتقدم او مربی بزرگی است. اما اگر بخواهم خیلی صحبت کنم دوستان می گویند تو در  حدی نیستی که درباره کی روش حرف بزنی. با این حال معتقدم مردم کی روش را دوست دارند و به همین خاطر فدراسیون باید سعی کند به تعهداتش در قبال این مربی عمل کرده و او را در ایران نگه دارد. 

مهاجم اسبق تیم ملی با اشاره به دفاعیات افشین پیروانی از کی روش بیان داشت: افشین دوست و همبازی قدیمی من است. شاید اگر هرکس دیگری هم جای او بود همینطور از کی روش دفاع می کرد. به هرحال او مدیر تیم ملی است و وظیفه دارد که چه از سرمربی و چه از بازیکنان تیم ملی حمایت کند. نباید به پیروانی خرده بگیریم چون او وظیفه سازمانی اش را انجام می دهد.

عزیزی در پایان در رابطه با انصراف کفاشیان از انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: نمی خواهم بگویم رفتن کفاشیان خوب است یا بد. اما حالا که او قرار است از فوتبال برود امیدوارم فردی جایگزین او شود که بتواند فساد در فوتبال را ریشه کن کند. فکر می کنم چهار کاندیدا برای ریاست فدراسیون اعلام آمادگی  کردند که تقریبا همه آنها را از  نزدیک می شناسم. مهدی تاج کارهای بسیار بزرگی در سازمان لیگ انجام داده، برای عزیز محمدی احترام زیادی قائل هستم، عزیزی خادم را هم دوررادور می شناسم اما با آجرلو چهار سال در تیم پاس کار کردم به نظرم او می تواند فساد در فوتبال را ریشه کن کند. با این حال نظر اعضای مجمع مهم است که امیدوارم به بهترین و شاخص ترین کاندیداها رای بدهند.