امیر عابدینی در مورد دربی 82 پایتخت گفت: قبل از اینکه در این مسابقه زیبایی را در زمین ببینیم هیجان و هنجار زیبایی را حدود یک هفته قبل از بازی در اجتماع می‌بینیم و در طول هفته اخبار رسانه‌ها مربوط به این دیدار می‌شود. این معنا و مفهومش این است که ما شاهد یک مسابقه ورزشی خوب خواهیم بود و مردم توقع دارند انعکاس خوبی از این توجه در میدان بگیرند و شاهد یک بازی زیبا و برد و باخت دلچسب باشند که منطق فوتبال هم در آن دیده شود.

وی ادامه داد: مثل تمام دنیا مسابقات آبی و قرمز روز جمعه در تهران برگزار می‌شود. شهرآورد معنایش آن است که دو رقیب دیرینه که با هم رفیق هم هستند در یک شهر یک حادثه ورزشی را خلق می‌کنند و اگر این مسابقه بین دو تیمی باشد که گرایش ملی به آنها هم وجود داشته باشد شهرآورد را می‌توان یک حادثه ملی ورزشی دانست. به همین دلیل است که همه تلاش می‌کنند این بازی را یا در ورزشگاه یا اینکه از طریق تلویزیون ببینند و برنامه‌های خود را براساس برنامه این بازی در آن روز هماهنگ می‌کنند. به همین دلیل دو تیم هم آنچه در چنته دارند را رو می‌کنند زیرا بازیکنان می‌دانند برد و باخت در این مسابقه چه شرایطی را ایجاد می‌کند و این شرایط در تاریخ زندگی ورزشی‌شان و همچنین تاریخ فوتبال ثبت می‌شود. 

عابدینی تصریح کرد: از دهه 50 به این طرف تمامی رخدادهای این مسابقه ثبت و نگارش شده است. این مسائل روی دوش بازیکنان و حتی داور مسابقه سنگینی می‌کند به همین دلیل هم مسئولان داوری سعی می‌کنند بهترین داور را برای مسابقه انتخاب کنند. حمایت از داور قبل و بعد از بازی هم مهم است و همچنین انضباط در برگزاری مسابقه که معنای همه آنها مدیریت کلان در فوتبال است.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس با اشاره به اینکه در یکی از ال‌کلاسیکوهای اسپانیا به عنوان تماشاگر حضور داشته گفت: در آن مسابقه روی تابلو تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه را 117 هزار نفر اعلام کردند و با وجود حضور این جمعیت من یک ساعت قبل از بازی به ورزشگاه رفتم و صندلی‌ام خالی بود. سه ربع بعد از مسابقه هم انگار که اصلا مسابقه‌ای برگزار نشده است البته ما خیلی با این استانداردها فاصله داریم و برقراری چنین انضباطی در یک مسابقه صدهزارنفری سختی‌های زیادی دارد با این حال باید تلاش کنیم که خدمات‌رسانی به 100 هزار نفر را خیلی خوب برگزار کنیم.

عابدینی در مورد حساسیت بازی گفت: این مسابقه بسیار حساس است و هر کس هم می‌گوید این بازی حساس نیست شوخی کرده به خصوص دربی 82 که از نظر جدولی هم حساسیت بازی را دوچندان کرده است. در چند سال گذشته شاید برای اولین بار است که این اتفاق رخ می‌دهد که تیم برنده دربی مدعی قهرمانی می‌شود بنابراین باید گفت دربی 82 یک دربی 6 امتیازی است زیرا حریف سه امتیاز خودش کسب می‌‌کند و همچنین سه امتیاز هم از حریف گرفته. در حال حاضر سه تیم استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال تهران مدعی قهرمانی هستند به همین دلیل مربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس در این هفته روزگار سختی را می‌گذرانند. آنها باید انتظارات هوادارانشان را برآورده کنند. 

وی افزود: برانکو در پرسپولیس تحولات خوبی ایجاد کرده و براساس آنالیزی که از پرسپولیس دارم وقتی او سرمربی پرسپولیس شد دوندگی بازیکنان این تیم 6.2 کیلومتر بود و امروز بازیکنان پرسپولیس 8.400 کیلومتر دوندگی دارند. بازیکنان استقلال هم در بازی با سپاهان حدود 8 کیلومتر دوندگی داشتند که این آمار خوب دوندگی با تلاش برانکو، مربیان ایرانی، کی‌روش و جوان‌گرایی در لیگ صورت گرفته است.

عابدینی با اشاره به نقطه قوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس علاوه بر دوندگی زیاد سرعت انتقال توپش هم بسیار بالاست. شاید در لیگ ایران هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس سرعت انتقال توپش بالا نباشد. سرخپوشان توپ را از خط دفاع به هافبک و سپس به خط حمله بسیار سریع منتقل می‌‌کنند. پرسپولیس در 16 بازی نباخته است و خود را از پایین جدول به نزدیکی صدر رسانده و در بازی‌اش طراوت و شادابی را شاهد هستیم. این مسئله را هم دوستان پرسپولیس و هم رقبای پرسپولیس تایید می‌کنند. شاید تنها بازی بد پرسپولیس در این فصل مقابل سیاه‌جامگان بود که در آن مسابقه هم پیروز شدند. پرسپولیس مقابل ملوان هم در دقیقه 93 پیروز شد که این نشان از باور نباختن و اعتقاد به پیروزی مقابل حریفان است که بازیکنان این تیم دارند بنابراین برانکو می‌خواهد هواداران پرسپولیس را راضی نگه دارد.

وی افزود: وضعیت استقلال هم جالب است. پرویز مظلومی نشان داده که مربی خوب و کاربلدی است. نفر به نفر استقلال بازیکنان خوبی هستند. البته برگ برنده استقلال سیدمهدی رحمتی است که درون دروازه قرار دارد. خط دفاع استقلال هم بسیار باتجربه است. آبی‌پوشان به خوبی می‌توانند جناح بازی را عوض کنند و بازی را از جناح چپ به جناح راست ببرند و در آنجا خسرو حیدری به خوبی پا به توپ حرکت می‌کند. حضور پرسپولیس و در پشت سر استقلال این تیم را اذیت کرده و هر برد پرسپولیس از نظر روحی و روانی استقلال را تحت فشار قرار داده است. این مسابقه برای هر دو تیم بازی سرنوشت است زیرا اگر بازنده شوند فاصله‌شان با قهرمانی زیاد خواهد شد. البته اگر افرادی بخواهند باز هم از من ایراد بگیرند که بیشتر به سود پرسپولیس صحبت کرده‌ام باید بگویم این حرف‌ها کارشناسی بود و اگر بخواهم حرف دلم را بزنم این است که امیدوارم پرسپولیس برنده شود.