مهدی هاشمی نسب با حساس خواندن دیدار استقلال و پرسپولیس که روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، گفت: دربی همیشه سخت است و نمی‌توان بازی را ساده تصور کرد. در این روزها شرایط پرسپولیس از استقلال بهتر است و توانسته از پایین جدول خود را تا رده سوم بالا کشیده و آماده جدال برابر استقلال کند.

وی تاکید کرد: البته استقلال هم با مظلومی توانسته چند برد پیاپی را مقابل پرسپولیس به دست بیاورد و با توجه به تساوی که مقابل سپاهان کسب کرد و با تمریناتی که در طول هفته انجام خواهد داد خود را آماده دیدار مقابل پرسپولیس خواهد کرد.

مدافع پیشین استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: البته بازی این دو تیم هیچ ارتباطی به برد یا باخت بازی های گذشته آنها ندارد و اینکه تصور کنیم چون پرسپولیس مقابل ملوان به پیروزی رسیده و استقلال با سپاهان به تساوی دست پیدا کرده است و پرسپولیس برنده این دیدار است، کاملاً اشتباه است و هر تیمی که از شرایط روحی مناسب‌تری برخوردار باشد، می تواند در این دیدار موفق باشد.

مهدی هاشمی نسب در پاسخ به این پرسش که آیا زمان شما حساسیت دربی بیشتر بود یا حال حاضر؟ گفت: به مراتب حساسیت در آن زمان بیشتر بود. شاید حضور اسم های بزرگ و ملی پوشان بیشتر در سرخابی ها و بودن آنها در کورس قهرمانی باعث می شد که حساسیت بسیار بالا باشد و حتی ما قبل از بازی باید تعهد می دادیم که با یکدیگر درگیر نشویم و سکوها را به جنجال نکشانیم.

وی تاکید کرد: اما در حال حاضر حساسیت در روی سکوها بیشتر از داخل زمین است و متاسفانه نگرانی و استرس هواداران دو تیم بیشتر از بازیکنانی است که در داخل زمین بازی می کنند و حتی فردای بعد از بازی شاهد بوده ایم که برخی بازیکنان حتی اگر مقابل حریف خود هم ببازند، چهره ناراحتی هم ندارند و بسیار بی تفاوتند.

مدافع پیشین سرخابی ها در ادامه خاطرنشان کرد: به اعتقاد من اگر دو تیم به تساوی دست پیدا کنند، هیچ کس به اندازه ویسی و بازیکنانش در استقلال صنعتی خوزستان خوشحال نخواهند بود. زیرا می تواند با پیروزی مقابل نفت تهران فاصله خود را با استقلال و پرسپولیس زیاد کرده و حتی در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

مهدی هاشمی نسب پیش بینی نتیجه این دیدار را سخت دانست و افزود: با توجه به اینکه هر دو تیم هم امتیاز هستند و برای رسیدن به قهرمانی با یکدیگر می جنگند، پیش بینی این بازی بسیار سخت است و باید آنها وارد زمین شوند تا ببینیم از لحاظ روحی در شرایط خوبی هستند که بتوانند پیروزی را از آن خود کنند یا خیر؟

مدافع پیشین سرخابی ها در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان دو تیم نسبت به یکدیگر برای این بازی برتری دارند یا خیر؟ گفت: بازیکنانی که روز جمعه به میدان خواهند رفت هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند و بعید می دانم بازیکنی از این دو تیم بتواند نتیجه بازی را عوض کرده و تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این برتری مربوط به زمان ما بود که بازیکنانی مثل احمدرضا عابدزاده، علی کریمی، بهروز رهبری فر از پرسپولیس و جواد زرینچه، محمد نوازی، سیروس دین محمدی و محمود فکری، می توانستند به یک باره تاثیر خود را در بازی نشان داده و نتیجه را عوض کنند.

مهدی هاشمی نسب تاکید کرد: به جرات قسم می خورم اگر همین الان کریم باقری، محمود فکری در روز جمعه برای استقلال و پرسپولیس بازی کنند، مطمئن باشید می توانند نتیجه بازی را به سود تیم خود رقم بزنند.

مدافع سرخابی ها در پایان خاطرنشان کرد: آرزو دارم که در این دیدار حق به حق‌دار برسد و هر تیمی که عملکرد بهتری در زمین داشت پیروز میدان باشد و باز هم شاهد این نباشیم که تماشاگران از یک بازی زیبا محروم شده و با ناراحتی ورزشگاه را ترک کنند.

تیم فوتبال پرسپولیس عصر روز جمعه ۲۷ فروردین ماه و از ساعت ۱۷ بعد از ظهر از هفته ۲۶ لیگ برتر میزبان استقلال تهران در ورزشگاه آزادی خواهد بود.