مرتضی فنونی‌زاده در خصوص وضعیت پرسپولیس پیش از هشتادودومین دربی پایتخت اظهار داشت: در بازی با ملوان، با اینکه ترس از سه اخطاره شدن و از دست دادن دربی وجود داشت، بچه‌ها عالی کار کردند. کمال کامیابی‌نیا با اینکه اخطار گرفت و دربی را از دست داد اما کم نگذاشت و نشان داد که بازیکنان برای موفقیت پرسپولیس تمام تلاش خودشان را انجام می‌دهند.

 

وی ادامه داد: غیبت کامیابی‌نیا در دربی مشکلی ایجاد نمی‌کند و مهرداد کفشگری به خوبی جای او را پر می‌کند. تیم برانکو در کنار حضور جوانان از باتجربه‌ها هم استفاده می‌کند و همین موضوع باعث شده تیم از نظر مهره‌های جایگزین وضعیت بهتری پیدا کند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص نتیجه بازی دربی 82 خاطرنشان کرد: پرسپولیس با 3 گل برنده دربی خواهد شد. البته استقلال هم گل می‌زند و گلزنان پرسپولیس، علیپور، طارمی و یکی از هافبک‌ها خواهند بود. به نظرم بازی درگیرانه‌ای خواهد شد و پنالتی و اخراجی در آن وجود دارد.

فنونی‌زاده درباره اینکه گفته می‌شود این بازی حساس‌ترین دربی تاریخ است، اظهار داشت: این‌طور نیست. یادم است در سال 67 و در مسابقات باشگاه‌های تهران، شرایطی مشابه امروز به وجود آمده بود. ما یک بازی با استقلال داشتیم که یک-یک به تساوی رسیدیم و در نهایت هم قهرمان شدیم. به نظرم نمی‌شود بازی جمعه را حساس‌ترین دربی دانست، بلکه یکی از حساس‌ترین دیدار‌های این دو تیم است.

وی درباره وضعیت استقلال برای این دربی گفت: یکی از برتری‌های استقلال، خط دفاعی این تیم است که تا کنون در لیگ حرفه‌ای عمل کرده است البته همیشه دربی به شکل دیگری خواهد بود و چون سرنوشت قهرمانی در این بازی معلوم می‌شود، بازی درگیرانه‌ای را شاهد خواهیم بود و به نظرم میلاد فخرالدینی از استقلال در این دیدار اخراج خواهد شد.