دربی بازی لحظه هاست نه جدول!

حشمت مهاجرانی درباره گروه بندی مسابقات مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: چه گروه یک و چه دو، هر دو آنها دشوار هستند. در هر دو گروه تیم هایی حضور دارند که مثل ما می خواهند به جام جهانی بروند. یعنی هرچقدر ما دوست داریم تیم ملی مان به جام جهانی برویم آنها هم به همان اندازه انگیزه و توان می گذارند تا به روسیه بروند.

وی افزود: با توجه به اینکه ما برای پرواز به کشورهای غرب آسیا حداکثر با پرواز یک تا یک ساعت و نیمه به مقصد می رسیم مشکلی از بابت بازی با این تیم ها نداریم و کار سخت ما دیدار با تیم کره و چین است که می تواند برای ما مشکل ساز شود. اختلاف ساعتی 6 تا 7 ساعته می تواند روی عملکرد تیم ما تأثیر منفی بگذارد که این موضوع برای آنها هم رخ می دهد.

پیشکسوت فوتبال ایران اضافه کرد: شانس خوبی که آوردیم این بود که در گروهی قرار گرفتیم که با تیم های اصلی اش در دور قبل جام جهانی هم همگروه بودیم و از شیوه عملکردی شان حتی تعدادی از بازیکنان شان که هنوز در این تیم بازی می کنند شناخت داریم. البته این به همان اندازه برای ما هم کار را سخت می کند چون تیم های ازبک، کره و قطر هم به خوبی ما را می شناسند. ضمن اینکه تیم قطر بازیکنان خوبی به خدمت گرفته و به واسطه میزبانی اش در جام جهانی روسیه می خواهد با تمام قدرت در این دوره حضور داشته باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان ادامه داد: یکی از مهمترین کارها که باید از حالا در نظر گرفته شود تدارک بازی های دوستانه است. بازی با تیم هایی که در حد و اندازه ایران باشند و بتوانند اثرگذار باشند و محک جدی برای تیم ملی مان باشند. اگر تا شهریور بازی تدارکاتی خوب داشته باشیم قطعا با آمادگی بیشتری در این دوره از مسابقات حضور پیدا خواهیم کرد وگرنه کار دشوار می شود. الان همه رقبا برای این بازی ها برنامه دارند و ما نباید از این گردونه عقب بمانیم.

مهاجرانی در این باره که کی روش به امکانات ناکافی و کم فوتبال ایراد می گیرد گفت: او حق دارد. مگر می توان کشتی را روی آسفالت یا موزاییک تمرین کرد؟ هر ورزشی ابزار خودش را می خواهد و فوتبال هم زمین می خواهد که ما باید داشته باشیم. او این چیزها را دیده و خواسته که استعفا بدهد. کی روش تازه به ایران نیامده که این ایرادها را مطرح کند. من در این سال ها مصاحبه هایش را دنبال کرده ام و البته او تا حدی سخت گیر هم هست ولی این در نهایت برای تیم ملی خودمان است.

سرمربی اسبق تیم ملی مان اضافه کرد: الان وقت آن است که فدراسیون آنچه کی روش می خواهد را در اختیارش قرار دهد. اگر قرار است این اتفاق رخ ندهد باید نگران نتایج این تیم باشیم. همین قطر با بهترین امکانات در حال آماده شدن برای جام جهانی است. این را هم باید گفت که اگر کسی تصور کند گروه ما آسان است فوتبالی فکر نمی کند و فقط به نام تیم ها نگاه کرده است.

مهاجرانی همچنین درباره دربی 82 هم صحبت کرد و گفت: دربی همیشه حساسیت خود را دارد. از اول هم اینگونه بوده و ربطی هم به پوزیشن دو تیم در جدول ندارد. اگر یکی اول و دیگری آخر هم باشد باز هم دربی حساسیت خودش را دارد البته این بار چون دو تیم رقابت شانه به شانه در جدول دارند از حساسیت بالاتری برخوردار است و این بازی به معنی واقعی شش امتیازی محسوب می شود. به نظر من تیمی که در این دیدار برنده شود حتی شانس قهرمانی را هم پیدا می کند.

وی ادامه داد: پرسپولیس در این هفته ها بهتر کار کرده و البته بهتر هم نتیجه گرفته است ولی استقلال از این نظر نتوانسته خوب کار کند. با این همه تا بازی شروع نشود نمی توان نتیجه ای را پیش بینی کرد. این بازی بازی لحظه هایست و تیمی که بهتر از فرصت هایش استفاده کند برنده خواهد شد.  درواقع اگر اینگونه بگوییم که در این بازی شانس خیلی دخیل است بهتر است. هر طرف که از شانس هایش بهتر استفاده کند برنده زمین را ترک خواهد کرد.

مهاجرانی در این باره که آیا کادر فنی تیم پرسپولیس از نظر دانش فوتبالی نسبت به استقلال برتری دارد گفت: اینها فاکتورهای کمک کننده به دو تیم هستند وتضمین کننده نیستند. ممکن است یک تیم بازیکن فوق العاده هم داشته باشد ولی این هم یک فاکتور کمک کننده است. روش بازی و سایر مسایل همه و همه از این قبیل فاکتورها هستند و باید دید که کدام تیم از این فاکتورها بهتر بهره می برد.