چقدر گفتم مظلومی به درد استقلال نمی خورد!

حسن روشن  درباره شکست 4 بر 2 استقلال مقابل پرسپولیس در هفته بیست‌وششم لیگ برتر اظهار داشت: قبل از اینکه لیگ آغاز شود، بهرام افشارزاده حکمی به ما داد تا عضو کمیته فنی شده و سرمربی جدید برای استقلال انتخاب کنیم. با بررسی‌هایی که با دوستان انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که تیم بحران دارد و باید مربی خارجی بیاید تا مشکلات برطرف شود. در همین راستا، گزینه ما رودی کرول، کاپیتان پیشین هلند بود. من با او تماس گرفتم و گفتم که من و شما در یک کلاس بودیم و از این مربی برای هدایت استقلال رزومه خواستم.

وی افزود: در آن زمان منصور پورحیدری مصر بود که پرویز مظلومی انتخاب شود و علی جباری هم اعلام کرد که قلعه‌نویی بماند، چون هوادار دارد. من به مربی خارجی اعتقاد داشتم و علی‌اصغر مأنوسی‌فر چند رزومه از مربیان خارجی به باشگاه ارائه کرد. پس از این صحبت‌ها، متوجه شدم که مظلومی انتخاب شده است! به‌همین خاطر من تصمیم گرفتم از کمیته فنی استعفا بدهم و بروم. آقای پورحیدری! آقای جباری! چقدر مصاحبه کردم و گفتم که هر مربی ایرانی، چه دوست ما باشد و چه دشمن، نمی‌تواند نتیجه بگیرد؟ چقدر اعلام کردم که حتی نمی‌خواهم دشمنم در استقلال بسوزد؟

«اگر در پرسپولیس هم، برانکو را انتخاب نمی‌کردند و کریم باقری سرمربی می‌شد، او نیز از بین می‌رفت»، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با بیان این جمله خاطرنشان کرد: برانکو همراه پرسپولیس در رتبه سیزدهم جدول بود، اما بحرانی برای تیم درست نشد و حالا تیمش صدرنشین است. به نظرم استقلال هیچ شانس قهرمانی ندارد و حتی می‌ترسم سهمیه هم نگیرد. خدا شاهد است وقتی دربی را می‌دیدم به همه اقوامم گفتم که استقلال شکست می‌خورد، چون شکل تیم به گونه‌ای بود که نمی‌توانست ببرد. مظلومی در تعویض خسرو حیدری اشتباه کرد. در مقابل پرسپولیسی‌ها نقطه ضعف ما را پیدا کرده بودند، نقطه ضعفی که ما نتوانستیم آن را بپوشانیم.

روشن ادامه داد: شنیده‌ام برخی از بازیکنان در کار فنی دخالت کرده و حتی ارنج می‌کنند!‌ سرمربی خارجی نمی‌پذیرد کسی در کارش دخالت کند، اما برای مربی ایرانی این اتفاق به‌راحتی می‌افتد. بازیکن حق دخالت در تیم را ندارد، اما وقتی مدیریت ضعیف باشد این اتفاق می‌افتد.

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال گزینه تغییر و تحول در کادر فنی این تیم در شرایط فعلی را منتفی دانست و گفت: در چنین شرایطی نمی‌توان برای تغییر کادر فنی اقدام کرد، چون هیچ دیوانه‌ای در این وضعیت به استقلال نمی‌آید!

وی با اشاره به ناراحتی هواداران استقلال از شکست در دربی گفت: هواداران از این باخت خیلی ناراحت هستند و مسئولان باشگاه باید دنبال راه و چاره بگردند تا آنها را تسکین بدهند. خیلی‌ها از راه‌های دور آمده و حتی بیرون از ورزشگاه ماندند و نتوانستند بازی را ببینند. پرویز جان! چقدر گفتم به استقلال نیا؟ او فکر کرد می‌خواهم جایش را بگیرم. مظلومی همان مظلومی سه چهار سال پیش بود و باید فرق می‌کرد. سوبله چوبله او از بین رفت. از نظر من مظلومی در این فصل شجاعت نداشت. قبل بازی هم گفته بودم که مظلومی از دربی ترسیده است.