مهرداد میناوند پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می گوید برد چهار گله مقابل استقلال، قشنگ ترین اتفاق ممکن بود. با او تماس گرفتیم تا از حال و هوای دربی بپرسیم. 

 

بازی دربی را چطور دیدید؟

به نظرم قشنگ تر از این نمی شد، یک فوتبال حساب شده و منطقی که البته این نوع بازی از طرف پرسپولیس پیش بینی می شد، من فکر می کنم سرخپوشان بیشتر دقایق بازی را به توپ مسلط بودند، استقلال هم در یک مقطع زمانی، پرسپولیس را تحت فشار قرار داد ولی تیمی که حرفه ای بازی می کرد، به حقش رسید.

 

از حال و هوای تان بعد از این برد بگویید.

من خیلی خوشحال بودم، از 4-3 بازی اول، انتقادات فراوانی به این تیم می شد ولی من می دیدم که تیم دارد خوب تمرین می کند و با تمام ناملایماتی که پیش آمد، از هادی و ماجرای سوشا تا بی پولی و غیره، این تیم کار خودش را کرد. این پیروزی دسترنج بازیکنان ذخیره و فیکس، کادر مدیریت، تماشاچی و همه پیشکسوت هاست. بعد از سال ها مثل همیشه به پرسپولیسی بودنم افتخار کردم البته نباید فراموش کنیم که هنوز تمام نشده، امیدوارم بچه ها بعد از یکی دو روز دوباره تمرکز کنند و به بازی بعدی مان که خارج از خانه است، فکر کنند. راهی نمانده و باید تا ثانیه های آخر، بازی ها را جدی گرفت.

 

برخی می گویند نماد استقلال دیگر وجود ندارد.

من و اطرافیانم که داشتیم بازی را تماشا می کردیم خیلی دوست نداشتیم پنجمی را بزنیم. حداقل من اینجوری بودم ، آن ها یک 4 غیر واقعی داشتند که الان آن را هم ندارند. می گویند می توانستیم در این بازی 6 تا بزنیم ولی من دوست نداشتم، ما یک 6 در تاریخ داشتیم ولی این 4 برای مان اهمیت داشت.

 

اتفاق جالب اینکه بازی 4-2 شد یعنی دقیقا شماره پیراهن هادی نوروزی.

این اتفاق، بهترین اتفاق ممکن بود، من احساس می کردم که روح هادی در تمام بازی حضور دارد، امیدوارم این جام را بگیریم و برویم سر مزار هادی، این قشنگترین اتفاقی است که می تواند رخ بدهد.

مهدی طارمی هم می توانست پنالتی را گل بزند، شاید طمع کرد که هت تریک کند.

 

مهدی می توانست گل را بزند، من چیزی دیدم که شاید برای تان جالب باشد، در زمان زدن پنالتی، وقتی گفت من می خواهم بزنم همه بازیکنان کنار رفتند، این روحیه همدلی و دوستی را خیلی دوست داشتم، او می توانست هت تریک کند، این ولع طارمی برای گل زدن خیلی خوب است، ما بعد از علی دایی و علی کریمی بازیکنی نداشتیم که به این اندازه با استعداد باشد.

چرا استادیوم نرفتید؟

می خواستم بروم ولی آخرین باری که رفتم درگیری هایی پیش آمد و تصمیم گرفتم دربی را در خانه ببینم چون ممکن است هواداران استقلال از عکس العمل ها و واکنش های من ناراحت شوند بنابراین دربی را معمولا در کنار دوستانم می بینم.

 

بین دوستان تان استقلالی هم حضور داشت؟

بله چند نفر استقلالی بودند، امیری عضو سابق هیئت مدیره استقلال هم بود، شخصا برای استقلال آرزوی موفقیت می کنم،  به هرحال الان زمان سختی برای آن هاست و نباید بی ادبی کنیم، این کری ها هم جذابیت فوتبال است.

 

بهترین حالی که بعد از برد پرسپولیس داشتید به چه دلیل بود؟

من خوشحال بودم چون این پرسپولیس را هیچکس جدی نمی گرفت ولی یک گروهی آمدند و خودشان را ثابت کردند، این به من خیلی چسبید.