محمدرضا مهدوی درباره دربی 82 اظهار داشت: «با توجه به اینکه پرسپولیس از رده 15 جدول خودش را تا مکان سوم بالا کشیده بود از نظر روحی در شرایط بهتری قرار داشت و در نقطه مقابل استقلال که صدر را هم از دست داده بود برعکس این وضعیت را تجربه می کرد. پرسپولیس با درایت کادر فنی اش بالا آمد ولی این شرایط در استقلال خیلی مشهود نبود.»

 

وی افزود: «البته استقلالی ها همه تلاش شان را کردند ولی پرسپولیس به دلیل برتری چشمگیری که داشت توانست برنده میدان را ترک کند. یکی از مؤثرترین بازیکنان پرسپولیس مهدی طارمی بود که به اعتقاد من خودش به تنهایی یک تیم است. این بازیکن همه کار کرد و مدافعان استقلال ار در دربی کلافه کرده بود.»

 

پیشکسوت استقلال درباره علل باخت سنگین این تیم گفت: «ترکیب استقلال و حضور یک بازیکن مصدوم تعجب آور بود. اینکه انصاری را به میدان نفرستادند هم جای تعجب داشت. نمی دانم شاید سرمربی استقلال قصد داشته از نیروهای باتجربه اش استفاده کند ولی میثم مجیدی در بازی با سپاهان عملکرد ضعیفی داشت و در این بازی هم جناح چپ استقلال را به پاشنه آشیل تیم تبدیل کرده بود. البته چون مجیدی مدافعی سرزن و گلزن است شاید به این منظور از او استفاده شد.»

 

مهدوی ادامه داد: «تعویض خسرو حیدری هم از دیگر تصمیمات بحث برانگیز مظلومی بود که تا زمانی که درون میدان بود بارها دروازه پرسپولیس را با خطر مواجه کرد و یک توپ هم به تیر دروزاه زد ولی بیرون رفت تا دقایقی بعد بازیکن بلند قد و سرزن شان پروپجیچ به میدان بیاید. در کل کادر فنی استقلال نتوانست تصمیمات خوبی بگیرد در حالی که برانکو در این زمینه خیلی بهتر کار کرد.»

 

پیشکسوت پرسپولیس تأکید کرد: «در کل این برد را به هواداران پرسپولیس تبریک می گویم و به هواداران استقلال هم می گویم که با توجه به حضور تیم شان در فینال جام حذفی این تیم هم در آن مسابقات جام خواهد گرفت. نکته مهم این دربی این بود که فوتبال ملی ما با سرحال بودن این دو تیم وضعیت بهتری پیدا می کند.»