مسعود معینی در خصوص شکست استقلال مقابل پرسپولیس در دربی 82، اظهار داشت: من صبر کردم تا آتش فروکش کند و اظهارنظرهای مغرضانه برخی از پیشکسوتان استقلال تمام شود و به صورت واقع‌بینانه در مورد نتیجه کسب‌شده در دربی صحبت کنم.به نظر من دربی دو سناریو داشت، یک سناریو دست مظلومی بود و یک سناریو دست برانکو. سناریوی مظلومی از اول فصل لحظه‌ای بوده، اما سناریوی برانکو از اول فصل نوشته شده و تا پایان ادامه دارد.

*برانکو سناریو را زیرکانه اجرا کرد

وی افزود: برانکو سناریوی دربی را بسیار زیرکانه اجرا کرد که اجرای آن از یک هفته قبل از دربی استارت خورده بود و همه می‌دانستند که این بازی مساوی ندارد و مردم هم از این مسابقه استقبال می‌کنند. هر دو تیم آمده بودند که تهاجمی بازی کنند و ببرند و این برانکو بود که با سناریوی خود توانست بر استقلال غلبه کند. مطمئن باشید هیچ تیمی نمی‌خواست بازی مساوی شود، اما راه برای پیروزی پرسپولیس هموارتر بود.

معینی ادامه داد: استقلال تیمی بود که از درون مشکل داشت و نمی‌خواستیم آن را بروز دهیم، اما پرسپولیس مشکل درونی نداشت.

*از مجید صالح انتظار بیشتری داشتم

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی در استقلال مقصر بودند که باعث ایجاد مشکلات درونی شدند، گفت: کسانی که قادر نیستند به پرویز مظلومی مشاوره خوبی بدهند. برانکو یک فرد تحصیل‌کرده است،‌ او دانش بالایی دارد و می‌داند باید از نظر مشاوران خود استفاده کند و همین کار را هم کرده، اگر روز دربی به روی نیمکت دو تیم نگاه می‌کردیم، همه چیز دست‌مان می‌آمد. نیمکت استقلال آشفته و به‌هم ریخته بود و دستیاران مظلومی این تمرکز را نداشتند تا به او مشاوره درست بدهند. من واقعا از مجید صالح انتظار بیش‌تری داشتم. امروزه در فوتبال آنالیز حریف در جریان مسابقه بسیار اهمیت دارد. حتی شما این مسئله را در والیبال هم می‌توانید ببینید. متأسفانه دستیاران مظلومی روز مسابقه پرسپولیس را در جریان بازی به خوبی آنالیز نکردند و پرویز تنها بود.

معینی در مورد اینکه مظلومی در ابتدای فصل خودش این دستیاران را انتخاب کرده، عنوان کرد: اتفاقاً این همان بحثی است که من دارم. ما می‌خواهیم وقتی پیشکسوتان استقلال که تازه از فوتبال خداحافظی کرده‌اند همچنان کنار تیم باشند، بلافاصله آنها را مربی استقلال یا مربی تیم‌های پایه می‌کنیم، درحالی که این غلط است، چون این افراد تجربه کافی در عرصه مربیگری ندارند. زمان قلعه‌نویی هم در دوره‌ای این مسئله در استقلال اتفاق افتاد و دستیاران او هیچ تجربه‌ای نداشتند و نتوانستند به امیر قلعه‌نویی کمک کنند.

*با بحث حضور مجیدی استقلال موفق نمی‌شود

عضو هیأت مدیره استقلال در راستای همین صحبت‌هایش در خصوص جوی که در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی بعد از شکست استقلال مقابل پرسپولیس راه افتاده و می‌گویند هواداران نام فرهاد مجیدی را صدا می‌زنند، آن هم در شرایطی که استقلال هنوز شانس قهرمانی دارد، تصریح کرد: اصلا موافق این جریان نیستم. من برای فرهاد مجیدی قلبا احترام زیادی قائلم، اما فراموش نکنید همین بلا سر تیم سپاهان آمد و تیمی که با فرکی خوب کار می‌کرد، چطور دچار بحران شد. فرکی با از دست دادن احسان حاج‌صفی دچار مشکل شد و عده‌ای از این وضعیت سوءاستفاده کردند و برخی در کار فرکی گذاشتند، سپس استیماچ را آوردند، همان عده باز هم نمی‌گذارند او کار کند و می‌بینید که چند هفته‌ای است خبرهایی می‌رسید که نویدکیا می‌خواهد مربی شود. وقتی تیمی به این حالت می‌افتد نباید انتظار موفقیت از آن داشته باشید.

*مظلومی باخت را قبول کرده است

معینی خاطرنشان کرد: هیچ جا نوشته نشده پرسپولیس با برد در دربی قهرمان می‌شود و استقلال با این شکست از قهرمانی دور. استقلال هنوز برای قهرمانی شانس دارد و ما یک فینال جام حذفی داریم که پرسپولیس آن را ندارد. از سویی پرویز مظلومی این باخت را پذیرفته است که این خودش یک حسن است. در هر صورت ما شکست خوردیم و اگر تبعات این باخت را کنار بگذاریم، ‌3 امتیاز از دست داده‌ایم و از حالا باید به فکر 4 بازی مهم آینده‌مان باشیم.

*به بسته بودن تمرینات اعتراض می‌کنم

وی در پاسخ به این سوال که آیا بستن تمرینات به روی مردم و خبرنگاران، کمکی به استقلال می‌کند، گفت: من اصلا این تصمیم را نمی‌پسندم و قطعا در جلسه هیأت مدیره به این گونه تصمیمات معترض می‌شوم. هواداران ما آزرده شده‌اند و ما باید دل آنها را به‌دست آوریم. برانکو را نگاه کنید، او همیشه به فکر هوادارانش است، وظیفه مجموعه استقلال هم اکنون دلجویی از هوادارانش است. همه اعضای کادر فنی و بازیکنان استقلال به‌خاطر نتیجه‌ای که در دبی کسب شد، باید از مردم عذرخواهی کنند.

*مظلومی مثل برانکو نیست

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در این خصوص که برانکو با مردم‌داری و روی خوش به رسانه‌ها توانسته فضا را به سمت خود مثبت کند، اما مظلومی رویه متضادی در پیش گرفته، اظهار داشت: من هم قبول دارم که مظلومی، برانکو نیست. برانکو تحصیل‌کرده است و یکی از اثرات مثبت برانکو در فوتبال ما، حضور تیم ملی در جام جهانی بوده است. سرمربی پرسپولیس نشان داد که فوتبال ایران را بهتر از هر کسی می‌شناسد و به‌خوبی تأثیر گذاشته است،‌اما شما از یک مسئله غافل نشوید، تیم‌هایی مثل سپاهان و ذوب‌آهن که همه می‌گفتند شانس اول قهرمانی هستند، اکنون کجا هستند. همین تراکتورسازی با مساوی که کسب کرد، کمی از کورس عقب افتاد. ما باید اکنون به تیم کمک کنیم که بازی استقلال با تراکتورسازی به حساسیت دربی نرسد. باید کاری کنیم استقلال بازی‌های باقی‌مانده‌اش را با موفقیت پشت سر بگذارد. هیچ چیز در این فوتبال مشخص نیست. همان‌طور که سال قبل قهرمانی سپاهان در تبریز مشخص شد، بهترین کار حوصله داشتن است.

* فکری در استقلال یا پنجم شده یا ششم

معینی در پایان در خصوص صحبت‌های اخیر محمود فکری علیه او که گفته بود بعداً جواب معینی دو ریالی را می‌دهد، گفت: من 44 سال است که در دانشگاه حضور دارم، سال‌های کمی مربیگری کردم و فقط چند دوره مربی تیم ملی بودم، اما از محمود فکری می‌خواهم که حداقل یک تیم از جام آزادگان بگیرد و موجودیتش را نشان دهد. او دو دوره که مربی استقلال بود با این تیم پنجم و ششم شده است، نمی‌دانم چرا با وجود اینکه استقلال 20 هفته در صدر جدول بود، او حریف نزد، اما تا اینکه یک باخت آوردیم به مصاحبه کردن پرداخت. من هیچ وقت به شخصیت محمود فکری توهین نکردم، اما او دوست دارد در شأن خودش حرف بزند و جامعه در مورد ما قضاوت خواهد کرد. او حق دارد که شخصیت خودش را این چنین نشان دهد.