نیکبخت: من هم استقلالی هستم و از باخت ناراحتم

او این ‌بار بر خلاف مصاحبه‌های قبلی‌اش خود را یک هوادار استقلال می‌داند و... با هم حرف‌های خواندنی علیرضا نیکبخت‌واحدی را می‌خوانیم.

* فکر می‌کردی دربی 82 این‌قدر پرگل از آب درآید؟

به نظرم دربی 82 فقط برای پرسپولیس و پرسپولیسی‌ها خوب بود، در حالی که روز دربی، نه روز استقلال بود، نه شانس استقلال، مضاف بر اینکه بدن‌های بازیکنان استقلال هم شرایط خوبی نداشت. همه این عوامل هم موجب شد تا نتیجه‌ای رقم بخورد که هواداران استقلال را خیلی ناراحت کرد.

* به نظر هم خیلی از باخت استقلال ناراحت شدید اما شما که خودتان هم در دربی به استقلال گل زدید و خیلی هم ابراز شادی کرده بودید!

بازیکن باید همیشه دنبال پول حلال بردن به خانه‌اش باشد و فرق نمی‌کند آن بازیکن در استقلال، پرسپولیس، الوصل، استیل‌آذین و یا خونه‌ به ‌خونه باشد!

* این‌ها را گفتید که چه حرفی را ثابت کنید؟!

من روی اتفاقاتی که همه می‌دانند، روی لج و لجبازی با مربی وقت استقلال، تیمم را عوض کردم و به پرسپولیس رفتم اما انصافاً از باخت استقلال به عنوان یک هوادار خیلی ناراحت شدم.

* اما خوشحالی‌ای که بعد از گلزنی در دربی انجام دادی، چیز دیگری می‌گفت!

شاید آن خوشحالی را نباید آن موقع انجام می‌دادم اما صرف‌نظر از آن اتفاقات، این ‌بار از باخت استقلال به عنوان یک هوادار خیلی ناراحت شدم و فکر می‌کنم گل دقیقه 5 واقعاً به استقلال لطمه زد.

* اما بعضی از پرسپولیسی‌ها خوشحالی می‌کنند که با پیروزی 4 بر 2، نماد استقلال را هم از آبی‌پوشان گرفته‌اند و...

این نمادها می‌آیند و می‌روند و به نظرم نباید این مسائل را خیلی بزرگ کرد. پرسپولیس پیروز شد چون مستحق برد بود، هر چند که من معتقدم در دربی 82، خیلی از مسائل به ضرر استقلال شد؛ مثلاً یک توپ فکر کنم به دست بنگر خورد که پنالتی بود و... و خلاصه همه چیز دست به دست هم داد تا پرسپولیس برنده دربی شود.

* بعضی‌ها سرمربی استقلال را علت اصلی باخت این تیم در دربی می‌دانند؛ با نظر منتقدان موافقی؟

من فکر می‌کنم پرویزخان توقعات را با چند هفته صدرنشینی بالا برد. تا همین چند روز پیش هم استقلال صدر جدول بود و استقلالی‌ها یک‌جورهایی به این وضعیت عادت کرده بودند اما باخت در دربی، هواداران استقلال را به هم ریخت.

* شما نسبت به تعویض‌ها و ارنج مظلومی در دربی انتقادی به او ندارید؟

من انتقادی به پرویزخان ندارم و معتقدم ارنج آقای مظلومی خوب بود و دست برانکو واقعاً نسبت به مظلومی در تعویض‌ها و ارنج بازتر بود.

* اما نگه داشتن بازیکنی مانند میثم مجیدی که محل رفت و آمد دائمی بازیکنان پرسپولیس در آن منطقه شده بود، موجب انتقادات شدید از مظلومی شد.

من این حرف‌ها را قبول ندارم. مگر در همین بازی‌های قبلی نبود که میثم مجیدی را به عنوان یکی از خوب‌های استقلال معرفی می‌کردند؟ روز دربی، روز استقلال نبود و تیم استقلال هم به گونه‌ای است که وقتی یکی از بازیکنان خراب باشد، این موضوع به همه سرایت می‌کند. در این بین فقط تا حدودی مهدی رحمتی خوب بود که دو، سه واکنش خوب داشت.

* و... حرف آخر؟

استقلال شانس قهرمانی در دو جام را دارد و به نظرم فقط با قهرمانی است که می‌توان دل هوادار استقلال را به دست آورد.