سه هفته پیش بارسا با 12 و 11 امتیاز اختلاف از رئال و اتلتیکو در صدر جدول قرار داشت و نه تنها شانس اول قهرمانی بود که امیدواری بسیاری به کسب سه گانه سوم خود داشت اما در همین فاصله به یکباره همه چیز تغییر کرد و تیمی که در 39 بازی بدون شکست مانده بود، در مسیر ناکامی های متوالی قرار گرفت.

 

 

 

بارسا ابتدا برابر ویارئال متوقف شد و سپس به رئال مادرید و سوسیداد باخت. آبی اناری ها در لیگ قهرمانان نیز از اتلتیکو شکست خورده و حذف شدند. سرانجام بارسا امشب ناکامی های خود را تکمیل کرد و در خانه به والنسیا باخت تا با اتلتیکو از لحاظ امتیازی برابر شود و رئال را هم در 1 امتیازی خود ببیند. بارسا به لطف کسب نتایج بهتر در بازی های رودررو با اتلتیکو، فعلا پیشتاز است.

 

این بارسا همه را به یاد رئال مادرید فصل 2003-2004 با هدایت کارلوس کی‌روش می اندازد. کهکشانی ها در آن فصل تا هفته های انتهایی صدرنشین لالیگا بودند، در کوپا دل ری به فینال رسیده بودند و در یک چهارم لیگ قهرمانان نیز حضور داشتند.

 

 

 

رئال ابتدا در لیگ قهرمانان به دست موناکو حذف شد، سپس در لالیگا قافیه را به والنسیا واگذار کرد و در فینال کوپا دل ری نیز به زاراگوزا باخت تا تیمی که مدعی اول همه جام ها بود، به یکباره همه چیز را از دست رفته ببیند. باید دید بارسلونا در پایان فصل به سرنوشت رئال کی‌روش دچار خواهد شد یا خیر؟ فعلا که همه شواهد نشان می دهند بارسا در حال از دست دادن همه اندوخته های خود است.