کی روش: باید برای بازیکنان هم ژنرال باشم

حثی که رسانه ای شد بحت کی روش در مورد 11 بند و هم چنین خواسته های وی از فدراسیون فوتبال بود و اینکه در نهایت اگر با خواسته های وی موافقت نشود ایران را ترک خواهد کرد.

البته وی بعد از این گفته ها در مراسم قرعه کشی جام جهانی در منطقه آسیا شرکت کرد و این روزها در تدارک بازی دوستانه با استرالیا است و این ها نشان می دهد او بر خلاف آنچه که بر زبان می آورد بیشتر میل به ماندن دارد.

اما شاید برایتان جالب باشد حرف هایی که کی روش در جمع اعضای هیئت ریسه زده است...

 

فقط صعود به جام جهانی کافی نیست

کی روش در نشست با اعضای هیئت رئیسه توامان با بحث در مورد 11 بند گزینش شده خطاب به اعضای هیئت رئیسه گفت: «هدف من صعود از مرحله گروهی جام جهانی و حضور در جمع 16 تیم برتر مسابقات است. ایران بعد از چهار دوره حضور در جام جهانی باید هدف خود را بزرگ تر کند و تنها به دنبال حضور در جام جهانی نباشد. نباید انتظارات مردم را در این سطح نگه داریم که فقط به صعود به جام جهانی راضی باشند. در پنجمین دوره حضور در جام جهانی باید به چیزی بزرگ تر فکر کنیم. یعنی صعود از مرحله گروهی...»

 

بنگلادشی ها هم با چارتر پرواز می کنند

کی روش در این نشست بر احترام به کادر فنی تیم ملی و هم چنین تیم ملی خیلی تاکید می کرد. یکی از اعضای هیئت ر ئیسه از او پرسید که شما احترام را چه معنی می کنید که سرمربی تیم ملی در پاسخ گفت: « وقتی به بازیکنانم قول می دهم که بعد از پیروزی به شما پاداش می دهم اما این اتفاق رخ نمی دهد یعنی اینکه به بازیکنانم بی احترامی کرده ام و به قولی که داده ام متعهد نبوده ام. احترام به تیم ملی یعنی اینکه بازیکن تیم ملی را با بهترین شرایط ترانسفر کنیم نه اینکه بازیکن یک مسیر طولانی را با پرواز اکونومی طی کند و وقتی به تهران می رسد با کشیدگی و خستگی عضلات مواجه است. اکنون حتی کشورهایی که از نظر مالی شرایط خوبی ندارند مثل بنگلادش هم بازیکنان خود را با پرواز چارتر جابجا می کنند. ما باید برای بازی با کره جنوبی با پرواز چارتر به این کشور سفر کنیم چون فاصله بازی ها کم است.»

کی روش هم چنین خطاب به اعضای هیئت رئیسه گفت: « من قرار نیست فقط در بازی با کره جنوبی و ژاپن ژنرال ایران باشم و با آنها بجنگم. من باید برای بازیکنان هم ژنرال باشم. اما وقتی نمی توانم بچه ها را در زمین خوب تمرین دهد و امکانات خوب اولیه برای آنها مهیا کنم و پاداششان را به موقع پرداخت کنم قطعا نمی توانم برای بازیکنانم یک ژنرال واقعی باشم.»