کلکسیون دریبل را مدافعان استقلال خوردند

شاهین بیانی معتقد است که آبی‌پوشان تهرانی در دربی82 ضعیف‌ترین بازی خود را ارایه داده‌اند و به جز رحمتی تمام شاگردان مظلومی ضعیف و دور از انتظار ظاهر شده‌اند و خط دفاع تیم‌ هم تمام اشتباهات ممکن را انجام داد تا این شکست سنگین برای استقلال رقم بخورد.

 

وی می گوید که هواداران استقلال نباید ناراحت باشند و می‌توانند به خاطر آن دو ستاره‌ای که روی پیراهن تیم‌شان است، سرشان را بالا بگیرند و به آن ستاره‌ها افتخار کنند.

 

اظهارات بیانی را در ادامه می خوانید:

 

* دربی82 چطور بود؟

- فکر می‌کنم جدا از حساسیت یکی از دربی‌های خوبی بود که در این چند سال دیدیم اما متاسفانه روز بد استقلال و روز خوب پرسپولیس بود. در این بازی هیچ‌کدام از بچه‌های استقلال خوب نبودند و ضعیف عمل کردند. همیشه در دربی‌ها سه، چهار بازیکن خوب بوده‌اند و بقیه متوسط یا ضعیف اما در این دربی جز رحمتی هیچ‌کدام از بازیکنان استقلال در حد خودشان نبودند و رحمتی هم مثل همیشه خوب بود. من فیلم بازی را همان شب دوباره دیدم. فکر می‌کنم مگویان بهترین مهره خط دفاع ما در طول فصل بود اما در این بازی جزو ضعیف‌ترین بازیکنان استقلال بود و از 15 توپی که در نیمه دوم گرفت، 10 توپ را به پرسپولیسی‌ها داد که یک آمار فاجعه و وحشتناک است.

 

* ضعف استقلال در کدام نقطه از زمین بود؟

- به نظر من به جز رحمتی تمام بازیکنان ما چه جوان‌ها و چه باتجربه‌ها ضعیف کار کردند و چنین دربی را از زمانی که بازی می‌کردم، ندیده‌ام. در دقیقه اول بازی دیدید که جناح چپ استقلال ضعیف عمل می‌کند و جناح راست پرسپولیس از این منطقه فشار می‌آورد و بازی دست آنهاست اما کادر فنی تغییری ایجاد نکرد یا خود خرسندنیا هم این جناح را به عنوان هافبک دفاعی پوشش نداد تا از حملات پرسپولیس کاسته شود. آن قسمت تونل شده بود و به راحتی تا شش‌قدم استقلال می‌آمدند اما هیچ‌کسی کاری انجام نداد. این ضعیف‌ترین بازی استقلال در دربی از زمان ما تا الان بود.

 

* عملکرد مظلومی را در این بازی چطور ارزیابی می‌کنید؟

- فکر می‌کنم نباید همه تقصیرها را گردن کادر فنی و مظلومی بیندازیم هر چند که این باخت گردن آنهاست و بیشترین تاثیر را داشته‌اند. مظلومی از نیمه اول یک تیم هجومی چید در صورتی که فکر می‌کردم حداقل بازی را با یک مهاجم شروع می‌کند اما تیمش را 2-4-4 به میدان فرستاد و خیلی متاسف شدم که چرا تیم را از اول این‌قدر هجومی به زمین فرستاد یا چرا در نیمه اول و حتی در نیمه دوم که جناح راست پرسپولیس نسبت به جناح چپ استقلال برتری داشت، ندیدیم که مظلومی یک کار تاکتیکی بکند یا تغییراتی در تیم ایجاد کند. خود خرسندنیا هم می‌توانست به جناح چپ استقلال کمک کند و نکرد و این مسایل به هوش بازیکن بستگی دارد و البته کادر فنی هم باید این مسایل را به بازیکنان انتقال می‌داد. ما سال 70 در آخرین بازی فصل در مسابقات باشگاه‌های تهران با پرسپولیس بازی داشتیم و اگر مساوی هم می‌کردیم قهرمان می‌شدیم و پرسپولیس باید می‌برد. در آن بازی طوری بازی کردیم که نگذاشتیم پیوس و محمدخانی وارد 18 قدم ما شوند اما نمی‌دانم در این بازی سر خط دفاع استقلال چه بلایی آمد.

 

* خیلی از مدافعان استقلال شاکی هستید. این‌طور نیست؟

- در این بازی مدافعان استقلال همه مدل دریبل خوردند و همه‌جوره اشتباه کردند و در دفع توپ هم مشکل داشتند. هیچ‌کدام از بازیکنان استقلال برای این بازی حتی فکر هم نکرده بودند در صورتی که بازیکن برای دربی باید برنامه داشته باشد و از یک هفته قبل به این بازی فکر کند و روی آن تمرکز داشته باشد. فقط رحمتی روی دربی فکر کرده بود و حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده بود. البته نبودن روزبه چشمی هم خیلی به تیم ضربه زد.

 

* پرسپولیس هم کمال کامیابی‌نیا را در اختیار نداشت.

- برخی بازیکنان هستند که در تیم بدون جایگزین هستند و کسی نمی‌تواند جای آنها را پر کند مثل چشمی که کسی نتوانست جای او را در تیم پر کند. در پرسپولیس هم طارمی چنین شرایطی دارد و کسی نمی‌تواند جای او را پر کند.

 

* پرسپولیسی‌ها حالا مدعی عدد چهار هم هستند و می‌گویند استقلالی‌ها دیگر نباید از عدد چهار حرف بزنند یا آن را نشان دهند. در این رابطه چه صحبتی دارید؟

- می‌خواهم بگویم این نتایج فراموش می‌شود و آن چهار را به خاطر چهار برد پشت‌سر هم استقلالی‌ها نشان می‌دادند و طرفداران یک مقدار روی این عدد حساس بودند. استقلالی‌ها به جای اینکه بخواهند به چهار بسنده کنند یا کری بخوانند، بهتر است به این دو ستاره‌ای که روی پیراهن‌شان و جزو تاریخ باشگاه است افتخار کنند و سرشان را به خاطر آن دو ستاره بالا بگیرند. باخت ما در دربی سنگین بود و یکی از بهترین‌ بازی‌های پرسپولیس را شاهد بودیم اما فاجعه‌ای رخ نداده. با اینکه استقلال روز بدی داشت اما موقعیت گل هم داشتیم و حتی وقتی 3 بر یک عقب بودیم، می‌توانستیم به بازی برگردیم اما این اتفاق نیفتاد.

 

* فکر می‌کنید قهرمانی برای استقلال از دست رفته است؟

- نه، من به شما قول می‌دهم تا پایان فصل پرسپولیس حداقل چهار امتیاز از دست می‌دهد و اگر کادر فنی پرسپولیس بتوانند به لحاظ روحی تیم‌شان را به شرایط قبل از دربی برگردانند، می‌توانند کارشان را خوب ادامه دهند اما خیلی مشکل است که تیم را به آن شرایط برگردانند. همان‌طور که پرسپولیس از رتبه شانزدهم به صدر جدول رسید و کسی فکرش را نمی‌کرد استقلال هم شانس قهرمانی دارد هرچند که کارش خیلی سخت شده اما نشدنی نیست. استقلال و پرسپولیس الان بیشترین شانس را دارند. البته الان قهرمانی دست خودمان نیست و باید نتایج پرسپولیس را دنبال کنیم اما اگر قهرمان شویم با این تیم جوان کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم.