طاهری: پرسپولیس رویایی می سازیم

علی‌اکبر طاهری با حضور در رادیو ورزش ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم مهرداد اولادی بازیکن اسبق تیم پرسپولیس گفت: شخصیت برانکو کمک زیادی کرد تا بتوانیم امسال پرسپولیس را به جای خوبی برسانیم. باید بگویم که می‌دانستم با وجود حضور برانکو می‌توانم دستورات مدیریتی را در تیم بهتر دهم و از این بابت خیالم راحت بود چرا که برانکو مربی با دانشی است و علاوه بر مربیگری یک روان‌شناس خوب هم هست. ما با هم تعامل خوبی داریم آن هم در حالی که در ابتدا مشکلات متعددی داشتیم. از طرفی فصل برای ما زود شروع شد و این مسئله به ما آسیب زد به طوری که در ابتدای لیگ نتایج خوبی نمی‌گرفتیم اما به صورت زنجیره‌ای کار کردیم و در این میان از هواداران هم کمک گرفتیم.

 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آینده پرسپولیس را چطور می‌بیند، اظهار داشت: ما صحبت‌هایی با برانکو انجام داده‌ایم تا تیم تقویت شود و به همین دلیل تعامل خوبی بین ما سرمربی تیم برقرار است. به هر حال مربی ما فلسفه خودش را در ذهن دارد و قطعاً بازیکنانی مدنظرش هستند اما شاید برخی از این بازیکنان، بازیکن آزاد نباشند یا اینکه با مشکل سربازی روبه‌رو شوند اما ما قصد داریم استخوان‌بندی تیم را حفظ کنیم و از طرفی هم نقاط ضعف را تقویت کنیم و ثمره آن را سال بعد خواهید دید.

 

وی در مورد اینکه تیم‌های پایه این باشگاه معمولاً مورد توجه قرار نمی‌گیرند، افزود: قبول دارم که در گذشته روی تیم‌های پایه کم‌توجهی بوده اما ما از ابتدای کارمان این مسئله را پیش‌بینی کردیم هرچند که در لیگ امسال نتایج ضعیفی در تیم‌های پایه رقم خورد اما امسال با برانکو این مسئله را دنبال می‌کنیم تا تفکر حرفه‌ای را که از تیم‌های پایه تا بزرگسالان داشته باشیم و می‌خواهیم همه این تیم‌ها را با یک نگاه ببینیم.

 

طاهری در خصوص استفاده از ورزشگاه شهید کاظمی هم گفت: ما امید زیادی داشتیم که امسال از این ورزشگاه بهره‌برداری کنیم و نیروهای زیادی هم به همین منظور استفاده کردیم اما امیدوارم که بودجه لازم تأمین شود تا با اقداماتی که انجام داده‌ایم این ورزشگاه راه‌اندازی شود اما اینکه بخواهیم آنجا مسابقه برگزار کنیم نیاز به تأیید مراجع قانونی دارد اما برای تمرین آن فضا آماده است هرچند که در برخی نقاط باید تجهیز شود.

 

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه گفته می‌شود اگر کی‌روش از تیم ملی برود برانکو شرط گذاشته از پرسپولیس جدا شده و راهی تیم ملی شود، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و اگر ما این مسئله را انجام می‌دادیم یک کار غیر حرفه‌ای کرده بودیم که خارج از ادبیات فوتبالی است. من و برانکو هیچگاه این کار را نمی‌کنیم.

 

طاهری درباره تغییرات مدیریتی در ورزش و اینکه این مسئله چقدر آسیب به پیکره ورزش می‌زند، ادامه داد: باید تشکیلات ما سیستماتیک باشد نه قائم به فرد.

 

وی همچنین درباره حمایت از برانکو از ابتدای فصل تا به حال گفت: به هر حال نگاه ما از قبل به عملکرد برانکو خوب بوده است و قطعاً در آینده هم اگر فرایند کار به خوبی انجام شود نتیجه خواهیم گرفت. ما می‌دیدم برانکو خوب کار می‌کند هرچند که در ابتدای کار چالش‌هایی وجود داشت اما وقتی زیرساخت‌های کار را می‌دیدیم مطمئن می‌شدیم که کار خوبی انجام می‌شود.

 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا عدد 6 نماد پرسپولیس است یا اینکه این نماد به عدد 4 تغییر کرده است، گفت: باید به حریف احترام گذاشت بازی و رقابت شرایط خاص خودش را دارد و نباید به حریف بی‌احترامی کرد. این کری‌ها برای هواداران است اما باشگاه‌ها باید به هم احترام بگذارند.